Isnin, 20 Jun 2011

Khairy kata Brahem Ali bagi pandangan gila

Hari tu saya ada tulis adakah Brahem Ali ada masalah mental?.Kini nampaknya seakan-akan apa yang dikatakan itu semakin jadi kenyataan.Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaludin yang juga terhegeh-hegeh nak turun demontrasi pertahankan sistem pilihanraya sedia ada pada 9 Julai ini dilaporkan Malaysiakini sebagai berkata Khairy:Waktu untuk amaran sudah berakhir.Maknanya Pemuda Umno, Perkasa dan Bersih 2.0 akan turun di jalanraya di Kuala Lumpur pada tarik yang sama.

Malaysiakini yang turut memetik kata -kata Khairy dilaporkan berkata pandangan Perkasa yang perkauman sebagai gila;
Dalam pada itu, Khairy turut mengulas laporan yang memetik kenyataan presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Datuk Ibrahim Ali yang membayangkan bahawa keadaan huru-hara akan berlaku sekiranya perhimpunan BERSIH 2.0 tidak dihentikan.

Khairy dengan tegas menyatakan pendiriannya bahawa beliau tidak bersetuju dengan pendapat Ibrahim yang disifatkannya sebagai pandangan "gila."


“Saya tidak bersetuju juga dengan Ibrahim Ali. Ini membakar perkauman. Ini gila. Kita buat benda yang baik bukan benda yang menghasut,” katanya.-Malaysiakini.

Apakah himpunan Pemuda Umno tidak akan kacau himpunan Bersih 2.0?Perkasa dah awal-awal lagi bagi loceng amaran nak halang himpunan Bersih pada 9 Julai.Halang ka tak halang ka rakyat akan turun dijalanraya pada 9 Julai ini bukan mahu cabar mana-mana pihak cuma maukan kerajaan dengar pandangan rakyat bukan nak bertokak dengan Pemuda Umno dan Perkasa.Kalau Pemuda Umno nak berhempas dan bergasak dengan Perkasa tu hang pa punya pasai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan