Khamis, 16 Jun 2011

Minyak untuk orang kaya turun , minyak untuk rakyat tak turun

Bila membaca laporan RON 97 turun 10 sen, kali pertama sejak harganya diapung tak ada sesiapa pun rasa seronok dan bertepuk tangan.Sebab apa jadi lagu tu? Tak lain tak bukan kerana minyak RON 97 bukan rakyat biasa yang pakai dan guna .Tu minyak petrol untuk orang kaya untuk kereta mewah macam BMW, Porsche, Mercedes Benz, Roll Royce dan lain-lain kereta mewah.

Maka menteri yang berkaitan pun dengan bangganya kata ,"Tengok sapa kata minyak RON97 tak boleh turun." Woit! kalau betul nak tolong rakyat, jaga kebajikan rakyat turunkan harga minyak RON 95 bukan dok dabik dada rasa hebat turunkan minyak RON 97.

Yang pakai kereta proton, kancil , Myvi dan yang seangkatan dengannya rasa seronok ka minyak RON 97 turun 10 sen?Berapa ramai rakyat Malaysia yang pakai kereta guna minyak RON97?

Menteri ingat rakyat bodoh -bodoh belaka senang boleh tipu.Menteri lupa rakyat sedang berkira-kira mahu jatuhkan BN dalam pru 13 akan datang kerana tersangat pandai tipu dan kelentong rakyat.

Woit! rakyat dah tak mudah kena tipu dengan sogokan kain pelikat, gula dua tiga kilo, susu dua tiga tin sebagai balasan untuk pangkah dacing .Rakyat yang bodoh saja kalau dapat semua tu akan berpesan dan berwasiat pada anak cucu mereka supaya pangkah dacing sampai bila-bila.

1 ulasan:

  1. umno bodaoh..banyak makan duit rakyat,,haprak,

    BalasPadam