Selasa, 21 Jun 2011

Berita baik buat semua yang akan turun di jalanraya, 99% rakyat sokong

Bancian 'Star'-99 % sokong himpunan Bersih-Malaysiakini

Sejumlah 99 peratus daripada lebih sejuta responden menyokong perhimpunan BERSIH pada 9 Julai ini dalam bancian yang dijalankan oleh The Star Online.

Jumlah sebenar bilangan responden tidak dapat disahkan apabila portal berita berkenaan menghentikan banciannya kira-kira tengahari tadi.

NONEMenurut skrin yang dirakamkan oleh seorang pengguna Facebook, jumlah responden mencecah 1.3 juta pada jam 12.25 tengah hari berbanding 527,330 yang dicatatkan pada jam 6.11 pagi ini, yang dirakamkan menerusi laman Google Cache.

Soalan yang dikemukakan berbunyi 'Apa pandangan anda berhubung perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai?, 1,312,917 responden menjawap 'Ia sepatutnya dibenar diteruskan' pada 12.25 tengahhari.

Manakala pilihan satu lagi - 'Ia harus dibatalkan' - hanya dipilih oleh 14,222 responden.-Malaysiakini.

Pihak polis patut buka mata luas-luas, jangan hanya pandai bagi amaran untuk tangkap penganjur Bersih 2.0 sebelum demo diadakan.Pihak polis kena ingat ini suara rakyat yang ada kaitan dengan SPR bukan untuk tumbangkan BN dijalanraya.Buka minda luas-luas jangan jadi pak turut MUBARAK (Persatuan bekas wakil rakyat BN) yang suruh polis cekup penganjur Bersih bawah akta zalim ISA.Polis juga jangan hanya jadi pak turut kepada Perkasa yang boleh arahkan polis bertindak terhadap demontrasi Bersih 9 Julai ini.

Ini menunjukkan lagi banyak laporan polis dibuat lagi banyak rakyat sokong demo Bersih 2.o.Kita cuba dibangangkan dengan laporan polis yang kata demo Bersih akan jadi huru hara, peniaga jadi rugi dan ancam keselamatan negara.

Laporan polis dibuat terhadap Bersih tapi laporan polis terhadap puak Perkasa dan Pemuda Umno yang tumpang sekaki nak berdemo pada 9 Julai ini tidak ada.Perkasa ugut mahu kucar-kacirkan demo Bersih 9 Julai tapi ugutan yang berbaur perkauman ini didiamkan oleh puak yang kata Demo Bersih boleh cetus huru-hara.Orang bercakap isu pilihanraya depa bercakap isu perkauman.

Ingatlah PDRM dan SPR gaji anda hasil titik peluh duit rakyat bukan duit Umno dan Perkasa.Bekerja untuk rakyat bukan bekerja untuk gerombolan BN.

1 ulasan:

  1. nak pergi bersih nanti, aku nasihatkan jangan bawa budak2la... sian budak... risiko tinggi

    BalasPadam