Sabtu, 28 Mei 2011

Najib boleh sembang deras sebab belum jadi pembangkang

PM Najib hari ini katanya telah berjaya himpunkan sejuta belia untuk pertahankan Putrajaya daripada jatuh ke tangan pembangkang di Putrajaya pusat pentadbiran kerajaan pusat.Kenapa Najib tak dengar cakap sepupunya Hisahamuddin yang juga Menteri Dalam Negeri yang syorkan supaya berhimpun dalam stadium macam Hishamuddin syorkan kepada Himpunan Bersih 9 Julai ini.?

Kata PM Najib kepada belia-belia yang hadir "Saya percaya kita boleh tunjuk kepada dunia... negara (kita) aman dan stabil. Kita tidak bergolak. Apa yang berlaku di Mesir dan Tripoli itu soal negara lain.

"Negara kita, milik kita dan para belia hari ini tahu bahawa masa depan mereka bergantung kepada kejayaan dan pelan transformasi negara.

“Di sini, satu juta belia berkumpul di Putrajaya bagi mempertahankan kerajaan. Sanggupkah anda mempertahankan Putrajaya bersama saya?” soalnya kepada hadirin dan disambut jeritan “ya”.

Najib kemudiannya melaungkan “pertahankan Putrajaya” sebanyak tiga kali.Baca semua di sini.Himpunan ini namanya Himpunan Sejuta Belia Negara sempena Hari Belia Negara.Kenapa tak himpun belia atas nama Belia BN?Kalau nama Belia BN berapa yang akan hadir?Kena himpun belia ramai -ramai lepas tu buat pameran dan ekspo semua akan hadir untuk berlibur bukan semata-mata datang nak dengar cakap Najib.

Najib belum rasa nikmat jadi Ketua Pembangkang..bila BN dah kalah Najib akan rasa nikmat jadi pembangkang macam Anwar rasa.Sekarang Najib boleh cakap apa saja sebab jadi PM.Bila dah kalah jadi macam Mubarak Mesir jadi macam Ben Ali di Tunisia hilang nikmat yang dikecapi selama ini.Kenapa Najib takut bandingkan Libya dan Mesir kata tak sama?Apa yang tak sama?Hak asasi manusia, kebebasan bersuara kepada pembangkang sama dengan apa yang terjadi di Mesir.Sana ada ISA di Malaysia pun ada ISA, penipuan dalam pilihanraya di Mesir, rasuah dan salah guna kuasa , kawal media pembangkang semua sama.

Umno-BN dah hilang 5 negeri dalam pru 12 yang lalu ,dah demam sampai tak kebah hingga kini tapi masih angkuh dan bongkak urus harta rakyat.Tidak akan ada kerajaan yang kekal perintah sampai kiamat walaupun berjuta menahannya daripada jatuh tergolek.Mana ada di dunia ni yang boleh bertahan perintah sampai bila-bila.Buka buku sejarah, kitab sejarah.Firaun yang mengaku Tuhan pun tersungkur ditelan bumi.

Menarik- 'Pemimpin Umno-BN resah jadi pembangkang'-Malaysiakini

Sebahagian daripada pengunjung pameran sempena Himpunan Sejuta Belia 2011 di Putrajaya hari ini. — Foto oleh Choo Choy May
Sebahagian daripada pengunjung pameran sempena Himpunan Sejuta Belia 2011 di Putrajaya hari ini. — Foto oleh Choo Choy May-M'insider

Tiada ulasan:

Catat Ulasan