Khamis, 9 Disember 2010

Suaram kata era Mahathir kembali muncul

Suara Hak Asasi Manusia (Suaram) kata pemerintahan yang ada sekarang kembali tertutup , pusing belakang ikut apa yang ditinggalkan Tun Mahathir semasa jadi PM dulu.

Negara Myanmar yang bangkrap politik pun dah lepaskan aktivis politik Suu Kyi setelah dikenakan tahanan rumah bertahun-tahun kenapa negara kita nak ikut contoh buruk yang ditinggalkan Tun Mahathir dalam kes hak asasi manusia. Negara kita bukan Myanmar woi!

Ketika mendedahkan laporannya - Civil and Political Rights Report 2010 hari ini, ahli jawatankuasa sekretariat, Hasbeemaputra Abu Bakar berkata pencabulan itu termasuk jumlah tangkapan yang tinggi ketika perhimpunan oleh rakyat dan kawalan ketat ke atas media yang menunjukkan 'tanda-tanda dasar masyarakat tertutup'.

“Terdapat ruang yang sebegitu kecil bagi golongan yang menentang ataupun pandangan alternatif yang tidak sehaluan dengan kerajaan.

“Ini adalah masa yang getir; ia boleh bergerak kepada kedua-dua arah, tetapi Suaram berpandangan ia petanda bahawa era Mahathir ketika mengawal masyarakat kini kembali,” katanya.-Malaysiakini Suaram:Msia kembali ke era masyarakat tertutup.

2 ulasan:

  1. era mahathir kembali muncul sbb bnyak klon2 yg bjaya dhasilkan smasa pemerintahanya...

    BalasPadam
  2. Wei..orang dok kecoh nu..pasai Wikileaks duk dedah brader Nuar hangpa kaki perosah stor kunyit.. Hang tak mau komen ka???

    Cerita Saiful kat Mekah duk berdoa pun hang tak tau ka???

    Orang 'jahat-jahat' semua pakat dah pi Mekah buat haji & umrah, brader Nuar hangpa saja duk rajin pi Jerman dengan US...apa cerita???

    Sampai bila puak tok guru hangpa selesa duk tidoq dgn mamat homo ni???

    BalasPadam