Isnin, 13 Disember 2010

Ini berita tentu gerombolan Umno tak suka

Pertama kali doa dibaca di konvensyen DAP- Malaysiakini

Konvensyen DAP Pulau Pinang 2010 yang berakhir semalam menempa sejarah tersendiri apabila bacaan doa berkumandang buat pertama kalinya dalam sebuah persidangan parti yang berusia 44 tahun itu di Pulau Pinang, yang selama ini diuar-uarkan sebagai parti cauvinis perkauman.

Bacaan doa selama lebih kurang empat minit itu dipimpinkan oleh Yang Dipertua PAS Tanjung, Yaacob Omar yang turut menegaskan bahawa Islam adalah untuk semua umat manusia tanpa mengira kaum, fahaman politik mahu pun darjat.

Dalam ucapan ringkasnya sebelum membaca doa tersebut, Yaacob berkata, tidak menjadi satu kesalahan untuk mana-mana pihak untuk membaca doa dalam majlis yang kebanyakannya dihadiri oleh bukan Islam kerana ajaran Islam itu membawa kebaikan kepada semua yang mengamalkannya.

Bacaan doa tersebut berkumandang sejurus selepas hampir 650 perwakilan yang menyertai konvensyen itu selesai menyanyikan lagu Negaraku, Lagu negeri Pulau Pinang dan lagu rasmi parti, demikian menurut kenyataan pejabat ketua menteri Pulau Pinang.-Malaysiakini

1 ulasan:

  1. ALLLAHUAKBAR...sesungguhnya ISLAM itu indah, sempurna dan tidak membebankan penganut atau yg bukan penganutnya..ambil shj contoh tauladan NABI MUHAMMAD S.A.W...kadang2 kt ni org ISLAM yg memberatkan sesuatu yg Allah dah bolehkan...

    BalasPadam