Khamis, 30 Disember 2010

Jangan Sampai Orang Kata Kempen Pas Ganti Umno Jadi Kempen Pas Bersama Umno!

Ada 3 isu utama yang dijadikan berita utama. Pertamanya berita menteri kabinet Najib ada perogol yang dikatakan merogol amahnya. Tok Guru Nik Aziz dikatakan meninggal dunia. Terkini dalam blog-blog utama lawan Umno posting utama ialah perjumpaan sulit Umno-Pas di istana Kuala Terengganu untuk bincang perpaduan Melayu pada 24 disember yang lalu.

Pertemuan
itu dikatakan dihadiri pemimpin utama kedua-kedua belah pihak iaitu Presiden Pas, Timbalan Presiden Pas, Presiden Umno dan Timbalan Presiden Umno . Turut hadir ialah mantan PM Tun Abdullah yang turut menjadi tukang jemput kepada Tok Guru Nik Aziz MB Kelantan untuk turut hadir dalam majlis tersebut.

Bagaimana TGNA boleh hadir dalam majlis tersebut itu kena diperjelaskan oleh semua mereka yang hadir. Kalau kita boleh membongkar laporan berita menteri rogol amah adakah pihak yang membongkar laporan tersebut tidak boleh membongkar laporan pertemuan sulit Pas-Umno di Kuala Terengganu 24 hb Disember yang lalu?Dikatakan juga pihak pemimpin Umno dan yang cintakan Umno pedih telinga dengan ucapan TGNA dalam majlis tersebut mengenai perpaduan Melayu.

Itu satu bab. Pihak mana pulak yang sebarkan berita bahawa TGNA dah meninggal dunia.?Adakah ini ada kaitan dengan ketidakpuasan dalam perjumpaan 24 Disember itu lalu buat fitnah kata TGNA dah meninggal dunia? Puak mana, pihak mana?

Kempen Pas nak gantikan Umno akan jadi tawar hebiaq kata orang utara kalau nak lagi buat perpaduan Melayu dengan Umno parti yang dah busuk hingga keususnya. Jangan sampai orang kata kempen Pas gantikan Umno jadi kempen Pas bersama UMno! Begitu juga angan-angan Pas nak ke pusat Putrajaya tak akan sampai yang sampai hanya ke pusat Umno!

Pemimpin Pas kena bagi penjelasan segera apa yang sebenarnya berlaku dalam pertemuan tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan