Selasa, 28 Disember 2010

Taik Rasuah Pun OK, Semua OK


Apa pandangan anda dengan pemilihan Tan Sri Isa Samad sebagai pengerusi Felda yang baru?Kalau tanya ahli Umno yang katanya berjumlah 3 juta orang tentu mereka tak kisah . Ini perkara biasa bagi Umno.Bagi Umno taik rasuah, politik wang, makan suap, tumbuk rusuk, kaki betina jadi pemimpin Umno tak mengapa yang penting projek dan kroni sama-sama boleh sapu sudah cukup tutup semua kerja jijik yang mereka lakukan.Hatta menteri yang didakwa terlibat jadi perogol amah pun tak mengapa janji ada habuan untuk cover semua tuduhan yang dilemparkan.Kalu negeri 'orang putih ' belum masuk mahkamah dah kena terajang dah keluar daripada kabinet kerajaan.Mereka bersembunyi di sebalik tabir diamkan diri tak kata apa atas dakwaan kerana Umno ingat semua orang Melayu mudah lupa.

Umno bukan digerakkan golongan ulama yang berada di bawah tudung saji dalam Umno tapi digerakkan oleh pemimpin Umno yang bersarang dengan segala salahlaku dan perangai kotor yang dibersihkan dengan hanya sepatah perkataan , tu dulu sekarang dak dah..Mak cik Felda pun dah tak ingat kata Isa Samad pernah terpalit dengan politik wang dalam Umno pada tahun 2005.Orang Felda pun tak tahu apa Isa Samad buat mereka syok dengan kenaikkan harga getah dan kelapa sawit. Sapa jadi Pengerusi Felda pun tak apa itu bukan kita punya kerja.Kalau Felda tak bangkrap pun tapi pemimpin Felda bangkrap perangai dan taik rasuah. Tun Mahathir pun tak suka Isa Samad jadi calon di prk Bagan Pinang kerana terbabit dengan rasuah politik tapi Isa Samad tetap menang di Bagan Pinang.Tahniah!

Rasuah politik dalam Umno tak mengapa itu hanya salah dalam Umno saja , mereka tak didakwa di mana-mana mahkamah di Malaysia jauh sekali di Monggolia yang ada Altantuya yang mati di bunuh di Malaysia.Negara kita yang diperintah Umno-Bn berbeza dengan negara-negara lain, rasuah dalam Umno tak boleh didakwa dalam mahkamah, hang pa tak pelik ka?Pemimpin jadi penyamun di laut sapu komisen kapal selam Scorpene pun tak mengapa tambah yang jadi penyamun harta rakyat yang ada di daratan.Inikah konsep 'pencapaian diutamakan' dalam 1Malaysia?Pertahanlah 1Malaysia tapi pemimpin buat salah laku , korupsi itu tak mengapa . Ini budaya kita orang Malaysia apa boleh buat. Berani tak bertempat.

Berkaitan;
Felda:Patutlah usaha perangi rasuah gagal-Harakahdaily
Pengerusi Felda: Saya tiada impian perbadi, kata Isa-TMI
Pengakuan Isa , hanya mahu tutup rekod rasuah-Harakahdaily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan