Ahad, 26 Disember 2010

Barang Naik; Pemimpin cakap bohong perangai macam setan

Berkata seorang ustaz dalam kuliahnya berkenaan isi neraka dan penghuninya. Api neraka itu dinyalakan 3 ribu tahun tanpa henti.Seribu tahun pertama api neraka berwarna merah. Seribu tahun kedua berwarna putih dan seribu tahun ketiga berwarna hitam yang gelap gelita.-Wallahu a'lam.

Manusia yang suka bercakap bohong dan munafik juga disumbat dalam api neraka . Begitu juga dengan pemimpin yang suka berbohong kepada rakyat.Nak pinda akta zalim ISA pun bohong.Cakap barang tak naik harga, kita akan pantau harga barang. Sebaliknya makin dipantau semakin naik bukan semakin turun. Minyak petrol naik harga, gula naik harga, gas masak naik harga.Ini berbohong namanya. Manusia yang berbohong umpama syaitan dan kroninya yang pandai menipu manusia untuk mengikut telunjuknya bersama-samanya disumbat ke dalam api neraka yang menjulang-julang .

Orang miskin kena tipu, orang Melayu kena tipu, rakyat jelata kena kencing sampai bila-bila. Percayakah anda harga petrol akan naik lagi hingga cecah RM2 seliter (Ron 95). Alamatnya harga barang lain akan naik lagi .Begitu juga berbohong dan pandai tipu rakyat ajak berdemo pertahan tapak Surau Al-Hidayah di Rawang yang BN jual semasa berkuasa dulu. Allah Maha Kaya akhirnya Khir Toyo ngaku kata BN punya kerja .

Kalau tak percaya minyak petrol nak naik lagi terpulang. Khabar angin boleh jadi betul boleh jadi tidak. Tapi di negara kita khabar angin banyak yang betul daripada tak betul! Adakah berita Menteri kabinet zaman Pak Lah jadi perogol kepada amahnya juga dianggap khabar angin ?Tengok di sini dan di sini.Dulu kecoh kisah menteri raba punggung tapi tenggelam macam tu saja sebab mahkamah dunia memihak mereka. Mahkamah akhirat sapa pun tak boleh elak.Kalau betoi pun sapa nak ngaku kalau dah berak tengah jalan?

Dulu khabar angin kata Samy Vellu bila letak jawatan sebagai Presiden MIC akan ditawar sebagai duta ke India. Tengok-tengok sungguh betoi bila Samy dah tak jadi Presiden MIC kerajaan Umno-Bn tawar beliau jadi duta khas ke India dan Asia Selatan.Kalau tak ditawar sebagai duta belum tentu Samy letak jawatan.

Khabar angin juga kata pru 13 akan diadakan pada tahun 2011 pada bulan Jun. Nak percaya boleh tak percaya boleh. Kita tengok nanti.Siapa yang akan menang dan berkuasa di Putrajaya itu hanya kuasa rakyat yang berhak tentukan. Tak payah ugut rakyat , rakyat tak boleh dibengongkan ikut kehendak pemerintah selamanya.

Kerajaan Umno-Bn banyak buat projek bohong rakyat daripada projek tolong rakyat. Rakyat dibodohkan dengan slogan 'rakyat didahulukan pencapaian diutamakan'. Bila naik harga barang kesannya rakyat kena dulu bukan pemimpin yang kena.Betapa ramai ibu-bapa yang punyai anak-anak yang bersekolah yang tidak mampu sediakan perbelanjaan di awal persekolahan siapa yang ambik berat? Adakah tidak sedih melihat anak bangsa , rakyat marhaen dan mustadafiin tidak ke sekolah kerana tidak cukup wang?

Saya memang geram yang amat bila barang naik harga sebab pemimpin Umno-Bn berbohong dan jadi penipu isu kenaikkan harga barang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan