Khamis, 16 Disember 2010

"Umno buat saya seperti duduk di tepi jamban"-Datuk Karim Ghani


Bekas pemimpin Umno Sabah yang juga individu yang bertanggungjawab membawa parti dari Semenanjung ke negeri itu, Datuk Karim Ghani secara rasmi menyertai PKR.

Biaqpila sapa nak masuk parti apa pun tu hak masing-masing. Macam juga Datuk Zaid Ibrahim keluar parti PKR masuk parti AKIM , tukar nama jadi parti KITA terus boleh jadi Presiden kan untung!

Kata Datuk Karim Ghani tu yang masuk PKR (gambar daripada Malaysiakini);

Pakatan telah berjanji akan mengembalikan autonomi kepada Sabah dan Sarawak dan berjanji akan menyerahkan 20 peratus royalti minyak kepada kedua-dua negeri ini," kata Karim.

"Ini sama seperti yang saya nyatakan dalam surat perletakkan jawatan kepada Umno Sabah.

"Umno buat saya seperti duduk di tepi 'jamban'," perlinya.

Karim berkata, janji bahawa autonomi Sabah akan dihormati akan membantu ahli Usno bangkit menentang Parti Bersatu Sabah (PBS).-Malaysiakini Pengasas Umno Sabah, Karim Ghani sertai PKR.(klik baca semua).

6 ulasan:

  1. Saya masih mengharapkan perjuangan PAS seperti dahulu, perjuangan yang jelas untuk diperjuangkan...tetapi kini setelah Nik Aziz menjadi penentu, dasar perjuangan PAS telah tersasar jauh....! juga jauh dihati saya.
    Berdirilah PAS dengan bermaruah tanpa PKR dan DAP terutamanya, janganlah diperbodohkan oleh mereka...! kembalilah pada perjuangan asal semoga kita rakyat Malaysia dapat keberkatan daripada perjuangan PAS.
    Kembalilah kepada perjuangan asal....sebuah negara Islam yang berdaulat!

    BalasPadam
  2. tungkaran hati;
    Pas jika mahu duduk sorang-sorang boleh tapi Pas akan jadi seperti era 80-90-an.Pas bukan hanya wujud di Kelantan tapi Pas wujud di seluruh Malaysia.
    Tuan bercakap Pas tersasar jauh kerana Nik Aziz, tuan merujuk kepada siapa saya pun tak tahu. Kita berada di Malaysia bukan berada di Mekah dan Madinah, kena berpijak kepada bumi yang nyata.
    Manusia boleh berubah tapi adakah dasar Pas, perlembagaan Pas berubah?Adaakah bila Pas tak sebut negara Islam, Pas dianggap sebagai tak perjuangkan Islam?Adakah negara Islam perlu disebut setiap hari baru dianggap perjuangkan negara Islam?

    BalasPadam
  3. Ayat yg sama 'cut & paste' olih tungkaranhati. blogspot bolih didapati hampir di kebanyakan blog ruangan komen penyokong PR. Saya spt juga Misaimerah kesian dgn si tungkaranhati ni. Dia tak paham antara dasar dan kaedah fiqh waqi.

    Penyertaan PAS dalam PR tidak datang begitu saja. Ia nya di perbahaskan secara akademik di semua peringkat terutama dlm dewan Ulama dan Harian. Di muktamarkan dan diambil kata sepakat. Ini melibat kan beratus -ratus ulama, profesional, ahli sains politik, pejuang PAS yg berdepan secara perang tanding dgn UMNO/ BN dan NGO.

    Saya menghormati pandangan si tungkaran tapi saya lebih menghormati keputusan jemaah yg di buat secara ilmu, istiqorah dan memahami realiti semasa.

    BalasPadam
  4. Pandai hang cakap no..Misai..berpijak di bumi nyata...

    Sikit-sikit..dasar dan matlamat PAS tetap tak berubah...Tak payah duk habaq la... Dasar DAP & PKR pun tetap tak berubah jugak...

    Kan aku dah habaq...dasar canteekk macam mana pun, IMPLEMENTATION OUT buat pa...takat sembang saja deraih..

    Isu beer kat Shah Alam dulu pun hgpa boleh melutut kat DAP...piiraahh...

    Nik Aziz cukup takut terjatuh dalam lubang yang sama dua kali...
    Dia confident pulak dia tak terperheluih dalam lubang babi dgn lubang pungkok no....Tak tau la apa nak jadi kat hgpa ni...

    BalasPadam
  5. Yang tak babi dan pungkok hanya bila berkawan dengan MCA dan MIC kah kah kah kah ..Chua Soi Lek hina Islam pun tak per sebab berkawan dengan Umno

    BalasPadam
  6. Tahniah Kerajaan Negeri Selangor berjaya himpun orang bukan Islam Cina /India di Masjid Negara

    BalasPadam