Jumaat, 17 Disember 2010

Pandikar 'Speaker Buah Dadu'

Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar menyamakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz dan Speaker Dewan Rakyat Tan Seri Pandikar Amin Mulia sebagai watak penyamun dalam cerita Ali Baba Bujang Lapok.

Semalam, Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa mendakwa Pandikar bertindak mengikut arahan dikeluarkan Nazri, dakwaan dinafikan oleh menteri itu.

“Kita berhadapan dengan cerita Ali Baba Bujang Lapok yang mana ketua penyamun (Nazri) dan sarjan pendek (Pandikar).

“Dalam cerita ini sarjan pendek mendengar arahan yang dikeluarkan ketua peyamun. Kita boleh tengok selepas menyamun sarjan pendek ini pergi membaling dadu. Dadu ini semua nombor dua sahaja.

“Dia baling hanya tiga kali sambil menjerit ‘siapa yang kena’, samalah macam kes ini keputusan cepat dibuat dan sarjan pendek tidak tunggu lama untuk membuat keputusan. Kalau dia baling dadu lebih tiga kali nanti dia pula yang kena,” kata beliau pada sidang media di ibu pejabat PKR di sini.

Mahfuz berkata demikian dengan mengulas keputusan Parlimen yang menggantung empat wakil rakyat Pakatan Rakyat semalam.Baca lagi di sini.

Usul PR semua ditolak , usul Umno-Bn terima bahas, ini memang kerja gila sebagai Speaker Parlimen.Muka yang keluar dalam tv pulak semua pencacai Umno mesti komen sokong Umno kata tak beradab dan tak pernah berlaku selama ini dalam dewan yang mulia konon!Larat ka nak sabar kalau asyik tolak, tolak, tolak, BN punya usul 'online' terus jadi! gila memang gila punya Speaker.

1 ulasan:

  1. dah speaker duduk dlm pentadbiran yg dterajui UMNO BN...mestilah pakat nak menangkan bos sdiri...kalo x...terjejas periuk nasi sdiri...

    BalasPadam