Khamis, 16 Disember 2010

APCO: Sah Anwar Kena 6 Bulan

Parlimen pagi ini menggantung Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim selama enam bulan tanpa membahaskan sama sekali laporan Jawatankuasa Hak dan Kebebasan yang dibentangkan kelmarin.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu digantung ekoran dakwaan beliau mengenai isu berkaitan APCO Worldwide dan gagasan 1 Malaysia.

Tiada perbahasan diadakan berhubung usul menggantung Anwar selepas Speaker Tan Sri Pandikar Amin mendakwa pembangkang bertindak tidak sopan, menunjukkan mereka tiada berhasrat untuk membahaskan usul tersebut.-The Malaysian Insider -Parlimen gantung Anwar enam bulan tanpa bahas usul.

Selepas habis edah 6 bulan apa yang akan terjadi? Macam-macam boleh jadi! Sidang parlimen sesi akan datang BN dapat 2/3 majoriti yang bolehkan buat pindaan undang-undang.Apakah pindaan undang-undang yang akan diluluskan dalam parlimen sesi akan datang? Adakah persempadanan semula kawasan pilihanraya akan dibentangkan dalam Dewan Rakyat sesi akan datang?Sama-sama kita tengok nanti. Semua kemungkinan ada..

Berkaitan ;

Dewan rakyat :Kecoh, di dalam , tegang di luar ..-Malaysiakini

Gantung Anwar:Dewan kecoh, MP Pakatan berdemo-Harakahdaily

Karpal Singh, Sivarasa, Azmin Ali juga digantung-Malaysiakini

Demokrasi Hitam 2.0:dua ditahan polis-Malaysiakini

Pakatan mahu saman Speaker cabar hukuman gantung enam bulan-The Malaysian Insider

Perkara 44:'Gantung', semua MP Pakatan-Harakahdaily

1 ulasan:

  1. Hhahahahaha, dah tau lama dah......
    Anwar kan round satu Malaysia, kahakahakahakhakaha

    BalasPadam