Selasa, 7 Disember 2010

Demo air : Polis dan FRU solat di mana?


Selamat menyambut Tahun Baru Islam 1432 Hijrah bersamaan 1Muharram mengikut kalendar Islam.

Sudah jadi kebiasaan orang Islam di negara kita apabila menyambut Tahun Baru Hijrah dimulakan dengan doa akhir tahun , bacaan yaasin dan tahlil dan doa awal tahun. Penutup dan pembuka nampak macam cantik tapi ditengah-tengahnya penuh dengan kemaksiatan, engkar perintah Allah, lawan hukum Allah, hina hukum Allah.Setiap tahun sambut tahun Hijrah sama saja tidak ada perubahan. Senang kerja Malaikat nak tulih!

Ok la takat tu ja nak cakap pasal Hijrah. Semasa demo air untuk rakyat Selangor di Masjid Negara , Ahad yang lalu saya terfikir juga dengan anggota polis dan FRU yang datang lebih awal daripada para ribuan rakyat Selangor dan warga kota untuk awasi para penunjuk perasaan. saya sampai di Masjid Negara jam 11.30 pagi tengok-tengok dah terpacak anggota polis dan FRU di sekeliling Masjid Negara.

Apabila azan zohor berkemundang orang ramai menuju ke ruang solat utama untuk solat zohor yang diimamkan Ustaz Badrul amin.Rakyat bukan Islam berada diperkarangan Masjid Negara sama macam anggota polis dan FRU yang selamba saja dengar azan berkemundang ajak umat Islam kerjakan solat.Aku tengok muka polis dan FRU banyak yang mukanya macam orang Melayu-Islam tak tau la kot-kot aku tersalah tafsiran.

Baca juga ;
Hijrah demi tegak ketuanan Islam-TGNA (Harakahdaily)
Hijrah:Tegak negara, daulat syariah-TGHA (Harakahdaily)
Haron Din Tokoh Maal Hijrah Selangor-Harakahdaily

3 ulasan:

  1. tgk perangai pun bleh tau bro,.... antara orang bersolat dgn tak bersolat

    BalasPadam
  2. kan depa tu semuanya barua dan babi...mana mungkin depa tahu solat...kenapa kau bongok sangat..depa tu bukan ada agama....

    BalasPadam
  3. Jangan cakap macam tu, tak baik tuduh org tak ada agama nanti tuduhan itu berbalik kepada org yg menuduh.Yg sebenarnya paukx polis ni boleh tinggalkan sembahyang ata jamak kerana utk menjaga keselamatan negara sebab puakx polis pegang fatwa UMNO dimana ulamak UMNO pernah beri fatwa kes org melayu islam malaysia (tak nak sebut nama sebab semua dah tau) yg berenang menyeberangi selat inggeris ka apa dah lupa, bunyi dia macam ni utk menaikkan nama negara dibolehkan tinggal sembahyang lebih kurang macam tu la (klpi video ada dekat youtube boleh la check tengok).http://www.youtube.com/watch?v=e3XG8EeHpxo&feature=related

    BalasPadam