Selasa, 20 April 2010

Selepas Hishamuddin Khairy pulak berpeluh, londeh jangan tak londeh

Selepas Naib Presiden Umno Hishamuddin Hussein yang mengelejat dan berpeluh dengan isu yang ditimbulkan oleh puak-puak Umno sendiri dalam isu arak kini Khairy Jamaludin Ketua Pemuda Umno pulak yang panas punggung dan jadi cacing kepanasan. Khairy minta supaya partinya jangan serang peribadi calon. Kalu dok buka banyak banyak aib orang nanti aib sendiri terlondeh untuk tatapan rakyat.

“Saya minta supaya kesemua parti bertanding supaya menghentikan kempen yang menyerang peribadi.

“Kalau nak serang biarlah serang dasar bukannya peribadi,” kata Ketua Pemuda Umno ini.

Khairy menambah karakter dan perwatakan pemimpin penting dan “minta mana-mana pihak sama ada BN ataupun PKR hentikan sebab hendak tunjukkan kepada generasi muda cara berkempen yang baik,” katanya.

“Bukan mereka (pembangkang) sahaja yang kena, kita pun kena juga, kalau nak tunjuk serangan peribadi kepada pemimpin kita, pengerusi, timbalan pengerusi, termasuk pemimpin parti komponen lain memang banyak.-Malaysian Insider

Khairy sedar ramai pemimpin Umno terlibat dengan budaya gejala sosial dan mereka pemimpin Umno memang tak dipandang bersih dalam bab-bab begini.Ini adalah hakikatnya bukan rekaan semata-mata.Nampaknya pemimpin Umno terpaksa surrender dan angkat bendera putih kalau masih mau lagi serang peribadi calon.

Dalam laporan Malaysiakini Hulu Sngor:Perang 'botol arak' di dunia siber melaporkan;

Kemudiannya, satu lagi gambar muncul di internet di mana seorang individu yang kelihatan seperti ahli parlimen Rembau yang juga ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin bersama dengan seorang lelaki yang tidak dikenali dan dua orang wanita.

Suasananya kelihatan seperti di kelab malm dan mereka duduk di depan meja yang penuh dengan botol minuman keras.Perkara itu sampai ke perhatian Khairy yang menjawabnya melalui Twitter.

"Apa yang betul? Adakah saya minum apa2 dalam gambar tersebut?" soalnya.Baca lanjut klik tajuk di atas dan klik di sini boleh tengok gambar. Aku tak tau tu samada Khairy Jamaludin atau 'orang lain' yang bernama Kri, Shukry atau Bakry!

Berkaitan;

Khairy:Buang bahan kempen provokatif-Malaysiakini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan