Sabtu, 24 April 2010

Saya undi parti tak undi calon

Sewaktu aku berada di Kuala Kubu Bharu , Hulu Selangor petang tadi ,ketika mengisi minyak di sebuah stesen minyak aku sempat bertanya kepada seorang wanita yang juga pengundi di Kuala Kubu Bharu. Aku tanya , "Kak agak-agak sapa yang akan menang?" Kata kakak tersebut , "Tak tau lah tapi saya rasa 50-50."

Aku tanya lagi, "sebagai orang Melayu siapa yang akan kak pilih?"Kak tu kata, "Saya tak undi calon saya undi parti." Aku fikir kak tu mungkin orang Umno sebab tu dia kata lagu tu. Aku kata kepada kakak tu, Umno kata PKR pengkhianat Melayu tapi calonnya adalah Melayu dan kak juga orang Melayu takkan kak tak sokong sebab Umno katanya perjuangkan Melayu?" Puan tu kata, "Itu betul la , saya pun fikir juga semua tu tapi saya undi parti .."

Umno sudah tanam dalam fikiran penyokongnya begitu dan kakak tu hanya senyum dengan apa yang aku katakan.Satu lagi ayat popular penyokong Umno ialah semua parti sama saja ...

Penyokong Umno tidak fikir apa itu Apco agen Yahudi yang bermaharajalela dalam pentadbiran kerajaan, apa itu rasuah, apa itu enjin jet hilang dan macam-macam skandal hingga beli kapal selam pun ada komisen berjuta ringgit yang dia nampak hanya lambang dacing saja.

Menarik;
Sebelum undi BN , ingat darah dan airmata Palestine
-Penarik beca

1 ulasan:

  1. tahniah En MisaiMerah...truskan misi dakwah anda...slamat berjuang..mga dpermudahkan urusan..amin

    BalasPadam