Selasa, 27 April 2010

Tak tunai janji kerumun kat Putrajaya

Masa musim pilihanraya ada saja orang yang nak keluar parti. Orang yang keluar parti PKR yang nama tak pernah dengar tiba-tiba bila saja keluar parti nama jadi glamour sama macam nama Muhyidin Yaasin dan PM Najib.

Diusung kesana kemari bila disemak rupa-rupanya dah lama jadi ahli Umno sebelum istihar keluar parti. Berapa tan duit nak dibawa ke Hulu Selangor untuk bn tunai janji?Projek terbengkalai nak dipulihkan, sekolah baru nak didirikan, jambatan bengkok nak dibetulkan. Peneroka yang dapat sorang seribu duit pampasan oleh Umno-Apco berbaki lagi RM49 ribu bila nak bagi?

Sekarang di Hulu Selangor senyap sepi ,Tokeh Tom Yam dan kedai nasi campur dah tak boleh nak tunjuk 'EX' dan berpeluh-peluh nak layan pelanggan. Cuma tinggal poster dan banner saja yang ada .

Pengundi yang sokong Umno-Apco dan 'kamal anak nathan' sedang menunggu -nunggu bila Umno-Apco nak tunai janji.Kalau tak bagi hang pa pakat pi kerumun kat Putrajaya!

Baca juga ;
Kemenangan yang tak perlu dibanggakan-Malaysiakini
Bn halal cara demi kemenangan, Pakatan Rakyat dukung maruah perjuangan-TVSelangor.com

2 ulasan:

  1. kalau bn tak tunai janji takyah nak kerumun la.. buang duit minyak jer, baik duduk kat kuala kubu hantuk kepala atas batu... menyesali bebahlolan diri seniri yang suka menerima janji dan memberi undi!!!!

    BalasPadam
  2. Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam agama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata.Surah Al-Baqarah Ayat 208...renungkanlah..adakah kita mematuhi hukum Allah..amanah yg telah Allah berikan kpd kita sewaktu Roh ditiupkan ke jasad..kita telah berjanji utk memikul amanah..hanya kita sahaja yg setuju utk memikul amanah sbg khalifah sdgkan makhluk lain xsanggup tpi apabila lahir ke dunia..kelabu dengan nikmat dunia...amanah yg Allah beri kita lupakan...sedarlah wahai manusia, di khirat kelak setiap detik, saat, minit, jam akan Allah persoal apa yg kita lakukan sbg khalifah Allah di bumi ini..tepuk dada..tanyalah iman...jgn tanya Aiman ti dia ckp xtau(",)...wawahua'lam

    BalasPadam