Sabtu, 17 April 2010

Anak muda benci Apco--Umno, benci Israel!


Sewaktu aku berada di kawasan penamaan calon di Hulu Selangor aku bertanyakan pengundi tempatan di Hulu Selangor siapa yang mereka akan pilih. salah seorang yang berketurunan India berkata ,"Saya akan undi calon PKR dan Pakatan Rakyat demi masa depan negara dan anak cucu saya.MIC sudah dua puluh tahun saya sokong tapi tidak ada sebarang perubahan. Hari ini juga saya lihat pertama kali Orang Asli turut sokong calon PKR jadi kenapa saya sendiri tak mau buat perubahan.Dulu tak ada Orang Asli seberani sekarang untuk buat perubahan."

Kata pengundi tu lagi." Saya tak pernah tengok selama ini calon MIC ditolak oleh Umno tapi sekarang kalau orang Umno sendiri tak suka calon MIC, kenapa saya sendiri mau sokong MIC? Umno-BN mereka semua sama tipu rakyat!"

Aku juga sempat lihat Anwar Ibrahim yang keluar daripada pusat penamaan calon naik kereta buruk yang tak ada aircond bersama Dr Wan Azizah dalam kesesakkan jalanraya yang teruk akibat ramainya para penyokong pakatan rakyat yang hadir.Satu sikap yang mesti ditauladani oleh lain-lain pemimpin pakatan rakyat!

Anak muda pula begitu bersemangat mengibarkan banner yang memperli sikap kerajaan Umno-Bn yang bersekongkol dengan Israel melalui syarikat Apco yang kaut untung RM77 juta hasil kontrak dengan kerajaan Umno-Bn.

Anggota polis pula daripada pelbagai unit termasuk 'topi merah' FRU yang berpakaian ala 'robocop' sentiasa bersiap sedia dengan cota dan senapang dan juga kawat berduri sepanjang proses penamaan calon berjalan.



















2 ulasan:

  1. keberanian orang asli untuk bersama dihari penaman calon amat dihargai.

    BalasPadam
  2. umno ni spisis israelje...zalim...sbb tu org asli pon skong pr...

    BalasPadam