Isnin, 5 April 2010

PM Najib pun tak yakin boleh menang di Hulu Selangor

Kata PM Najib dalam laporan Bernama - Pilihanraya Umum Adalah Ukuran Sebenar-Najib;

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata sementara Barisan Nasional (BN) mahu memenangi pilihan raya kecil kawasan Parlimen Hulu Selangor, ukuran sebenarnya adalah pilihan raya umum.

"Pilihan raya kecil adalah hanya pilihan raya kecil dan petunjuk sebenarnya adalah pilihan raya umum," katanya ketika ditanya jika beliau ingin menjadikan keputusan pilihan raya kecil Hulu Selangor sebagai satu ukuran sokongan kepada kerajaan.

"Apa sahaja yang kita lakukan boleh menyumbang ke arah mencapai kepada jangkaan atau psikologi untuk menang dalam pilihan raya umum ke-13," kata Perdana Menteri dalam temubual eksklusif yang disiarkan Bernama TV Ahad malam sempena setahun memegang jawatan itu.Baca lanjut klik di atas

Sebelumnya Najib berkata hayat Pakatan Rakyat akan berkubur di Hulu Selangor dan tempoh pinjaman sudah tamat.Beliau yakin BN akan menang di Hulu Selangor dan rampas semula kerusi Parlimen Hulu Selangor daripada Pakatan.“Tempoh pinjaman sudah tamat...cukuplah kawasan ini di bawah pembangkang,”kata Najib.

PM Najib juga tidak yakin BN boleh menang di Hulu Selangor.Masalah perebutan calon parlimen antara Umno dan MIC tiada kesudahan bukan lagi macam ribut dalam cawan tapi dah retak menunggu belah .Masing-masing mau jadi calon , mau tunjuk kuat antara kedua pihak.MIC mahu tunjuk gagah dengan jadi calon untuk lihat pengaruh pengundi India dah kembali sokong BN atau tidak. Pengundi Melayu pula yang menyokong Umno akan terbelah dua jika calon PKR adalah Melayu. Di sini akan di lihat samaada Umno betul-betul perjuang bangsa atau tidak! Umno dalam dilema sekarang ini .Faktor siapa jadi calon hantui Umno di Hulu Selangor.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan