Jumaat, 2 April 2010

Pemimpin Umno dahului rasuah pembangunan di Prk Hulu Selangor


Musim pilihanraya merupakan musim 'durian runtuh'. Apa yang tak dapat selama ni kalau diminta di musim pilihanraya akan diberi dengan seberapa segera.Mau duit, tar jalan kampung, tar jalan besar, tv, mesin basuh , peti ais ,masa nilah jadi barang percuma yang diberi kepada rakyat. Ada yang makan umpan sekali dengan mata kail, ada yang makan umpan saja kail tak makan.Biasanya kerja-kerja janji dan bagi macam-macam ni kerja Umno-Bn. Semoga Pakatan Rakyat tak terikut-ikut trend rasuah pengundi dengan cara yang sama.Sampai bila rakyat hendak dirasuah untuk undi parti perasuah? Gambar di sebelah daripada Malaysiakini.

Masa ni lah Umno-Bn umum nak buat sekolah, nak buat masjid, nak buat kuil , nak buat tokong atas nama pembangunan untuk rakyat. Tak dak pilihanraya tak ada pula janji nak buat itu nak buat ini.Rakyat terus diajar untuk makan rasuah oleh parti perasuah yang dah busuk hingga ke ususnya. Makan jangan tak makan! Undi parti taik pun tak mengapa janji kenyang makan pembangunan yang dijanjikan.Kita diajar benci rasuah tapi itu hanya slogan busuk yang dibusukkan oleh parti yang bernama Umno-Bn.

Malaysiakini dalam laporannya Hulu S'ngor dapat empat sekolah baru ,melaporkan;

Berucap kepada 500 guru dari Hulu selangor yang dihimpunkan di Sekolah Menengah Sains Hulu Selangor, Muhyiddin mengumumkan sebuah sekolah menengah dan tiga sekolah rendah akan dibina.

Bagaimanapun sebelum mengakhiri ucapannya, timbalan perdana menteri mengingatakan bahawa tarikh pilihan raya kecil Hulu Selangor telah diumumkan. "Saya tidak akan berkempen hari ini tetapi saya akan datang kembali untuk berkempen pada masa yang lain. "17 April adalah hari penamaan calon manakala 25 April pula adalah hari mengundi. Tandakan hari-hari dalam diari anda dan catatkan juga undilah Barisan Nasional," katanya sambil berseloroh.

Selesai majlis itu, Muhyiddin bergegas ke sebuah masjid di Kampung Sentosa di batang Kali. Selepas menunaikan solat asar, beliau mengumumkan peruntukan RM2 juta untuk mengatasi masalah banjir di kampung berkenaan. Sehubungan itu, timbalan presiden Umno mengarahkan Jabatan Kerja Raya menyempurnakan projek berkenaan dengan kadar segera selaras dengan prinsip rakyat didahulukan. Dalam pada itu, beliau turut meluluskan permohonan Masjid Al-Sajdin di Kampung Sentosa untuk mendapatkan van jenazah dan tempat wuduk jemaah perempuan yang menelan belanja RM100,000.-Malaysiakini.

Berkaitan;
Umno hantar memo pada PM tuntut kerusi
-Malaysiakini
Noh :BN guna cara ofensif hadapi saingan di Hulu Selangor-Malaysian Insider
Hulu Selangor: Palanivel 'bisu' soal tanding, Samy enggan ulas-Malaysian Insider

Tiada ulasan:

Catat Ulasan