Isnin, 24 Oktober 2011

Tokoh Himpun dalam Pas


HIMPUN:Tiada tindakan pada Hasan Ali-Malaysiakini

Exco Hal Ehwal Agama Selangor Datuk Dr Hasan Ali tidak akan dikenakan tindakan displin oleh PAS susulan  menghadirkan diri dalam Perhimpunan Sejuta Umat Selamatkan Akidah (HIMPUN) di Stadium Shah Alam Sabtu lalu.

Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (kiri), berkata Dr Hasan yang juga ahli jawatankuasa parti itu berbuat demikian atas sifat peribadi sebagai "menyokong kesucian Islam".

Katanya, Dr Hasan berhak hadir untuk menyatakan pendirian bersatu menegakkan Islam serta menguatkan akidah, lapor sebuah harian berbahasa Melayu.

"PAS tidak akan mengenakan sebarang tindakan ke atas beliau atau mana-mana ahli parti yang turut serta dalam HIMPUN," beliau dipetik sebagai berkata.

PAS memutuskan tidak menyertai perhimpunan itu bagi menghormati pendirian penganjur yang tidak mahu melibatkan parti politik.

Manakala PAS Selangor mengarahkan ahlinya tidak terlibat dengannya selaras dengan arahan PAS di peringkat pusat.

Impak pada ahli
Sementara itu, Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Abdul Rani Osman  berpendapat, kenyataan Dr Hasan berkaitan perhimpunan itu bersifat peribadi dan bukan pandangan parti."Seperti mana yang beliau declare (isytihar) sendiri, beliau hadir bukan atas tiket PAS dan bukan sebagai exco agama kerajaan negeri.

"Kalau itu pendirian beliau, saya tidak boleh buat apa-apa, jadi hormati pendiriannya.

"Cuma impak kepada ahli, saya tidak dapat menapis setiap tanggapan ahli PAS terhadap beliau," beliau dipetik sebagai berkata oleh Sinar Harian hari ini.

Manakala Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim pula dilapor berkata, beliau menghormati tindakan Hasan menghadiri perhimpunan itu dan tidak menghalang mana-mana kakitangan kerajaan negeri ataupun individu menghadirinya.

"Atas dasar hak individu dan (hak) asasi, saya tidak menghalang sesiapa pun," katanya kepada harin berbahasa Melayu itu lagi.Berita oleh Malaysiakini.

Ada orang kata "Datuk Dr Hasan Ali dia orang besar kita orang kecil.Datuk Dr Hasan Ali modal RM100 kita yang bawah-bawah ni modal RM1 ja." .Ketua Pemuda Pas Pusat tidak hadir cuma kirim sajak yang dibacakan oleh Ketua Pemuda Pas Wilayah Persekutuan ,Kamaruzzaman (Gambar atas sekali) yang wakili FORKAD.

Orang besar tak payah wala', orang kecik yang  bawah-bawah ni kena wala' dengar cakap pemimpin.Wala' tak laku dan tak diambik pot pun oleh orang besar-besar di atas tuuuuu.Pi pun boleh tak jadi kudis pun.

Baca juga ;
Umno guna Himpun hidupkan dialog kerjasama , kata Pas-M'inisder
Pemuda Pas:Himpun bukti Umno wajib terima Islam termasuk Hudud-M'insider.
Himpun:Najib bermuka-muka-Harakahdaily

2 ulasan:

  1. betul tuu 'org besar tak payah wala', org bawah2 aje kena wala'. setakat ini tiada parti lain yg terbaik dimalaysia ni, kalau ada yg lain yg terbaik telah lama aku tinggalkan pas ni, terutama semasa UG dulu lagi

    BalasPadam
  2. kapla banar punya pemimpin. jenis cuci tong taik umno.

    BalasPadam