Jumaat, 4 Mac 2011

Saman ekor , undi pos aset BN, rakyat tolak BN

Ketua Penerangan Pas Pusat Ustaz Idris Ahmad menyarankan supaya diadakan kempen hapuskan saman ekor dengan menaikkan kain rentang atau banner sebagi bantahan terhadap keputusan kerajaan senarai hitamkan pemandu yang tidak bayar saman daripada memperbaharui cukai jalan dan lesen memandu.

Semarakkan protes saman-Idris Ahmad

Semua jentera penerangan perlu semarakkan protes saman ekor yang tidak adil dan membebankan rakyat. Masih kedapatan 17.1 juta saman ekor yang disenarai hitam. Pihak polis terpaksa melanjutkan tempoh bayaran saman diskaun sehingga 10 Mac 2011. Ini bermakna rakyat sudah protes secara senyap terhadap saman ekor.

Sila naikkan kain rentang di seluruh negara. Sila letak di tepi jalan raya “Tolak Saman Ekor ,Tolak BN Di PRU 13″ “PR Menang Saman Ekor Dihapuskan” “Undi BN , Bererti Anda Setuju Saman Ekor” “Jangan Undi BN, Jika Anda Mahu Hapuskan Saman Ekor”

Pas berpandangan hukuman yang dikenakan kepada pemandu yang tidak membayar saman ekor, sehingga tidak boleh berurusan dengan Jabatan Pengangkutan Jalanraya adalah tindakan yang zalim. Ini menggalak mereka yang tidak berlesen dan mempunyai cukai jalan. Apabila ini berlaku, maka yang rugi ialah kerajaan kerana kehilangan hasil negara.

Tahniah juga kepada rakyat yang kreatif, telah melaungkan slogan kepada mereka yang sedang beratur ketika hendak membayar saman. Antara slogannya “Kalau tidak mahu saman ekor, kita tolak BN” , walaupun slogan ini hanya spontan tetapi telah disambut oleh orang ramai.

Daripada awal lagi, Pas menggesa pihak kerajaan membawa mereka ke mahkamah untuk dibicarakan. Barulah mangsa akan puas hati kerana kesalahan mereka diketahui. Anda mampu mengubahnya. Ubah sekarang sebelum rakyat muflis angkara saman ekor.-Idris Ahmad Ketua Penerangan Pas Pusat.

Saman ekor dan undi pos dalam pilihanraya merupakan dua aset BN untuk hadapi pilihanraya.Kerajaan Bn kutip banyak duit melalui saman ekor cecah berbilion ringgit dan ada yang kata tambah masa untuk saman berbaki 17.1juta belum dibayar yang dilanjutkan hingga 1o mac menunjukkan kerajaan pusat tidak ada duit .Cara mudah kutip wang ialah dengan paksa rakyat bayar segera saman yang dikenakan terhadap mereka.Rakyat juga boleh tekan Bn dengan tolak BN dalam pru 13 .Kita bersama kerajaan baru.

Kalau Pas perintah Terengganu dulu menang saja terus istihar tol Jambatan Sultan Mahmud dihapuskan apa masalahnya nak hapuskan saman ekor.Begitu juga dengan di Selangor sekarang rakyat dapat rasa nikmat air percuma 20meter padu setiap bulan.Ini semua bukan khayalan dan angan-angan Mat Jenin tapi realiti.Yang penting rakyat mesti yakin dan percaya bahawa bukan hanya BN saja yang boleh perintah Malaysia.Tolak fahaman karut 'Umno tu pembangunan, pembangunan tu Umno'.Jauhi syirik ini..tidak ada kerajaan yang kekal ...hanya kerajaan Allah SWT saja yang kekal.

Berkaitan;

Hapus saman ekor sekiranya PR ke Putrajaya-Presiden Pas

Protes saman ekor dengan kertas undi-Harakahdaily

CAP dakwa harga makanan lonjak hingga 167 peratus-Malaysiakini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan