Khamis, 17 Februari 2011

Nak dengar ajaran Tun atau perintah Allah SWT

Hari ini media Umno berlumba-lumba siarkan serangan Tun Mahathir terhadap Tok Guru Nik Aziz kononnya itulah saja point untuk bunuh apa yang dikatakan Tok Guru terhadap Tun Mahathir. Tak pa la pakat lawan hujah antara mereka berdua.

Bagaimanapun bila Tun Mahathir kata bapa munafik Abdullah Bin Ubai juga berjasa kerana buat Masjid Dhirar sudah tentu timbulkan persoalan.Kata Tun:

"Apakah Abdullah bin Ubay di zaman Rasulullah tidak berjasa kepada Islam apabila dia membina Masjid Dhirar? Jika membina sekolah agama tidak bermakna UMNO berjasa kepada Islam, kenapakah saya dikecam apabila peruntukan kepada sekolah agama ditarik balik setelah sekolah dijadikan pusat mengembangkan ideologi PAS untuk membenci UMNO?"

Apakah Tun Mahathir tidak sedar bahawa masjid yang didirikan Abdullah Bin Ubai itu diperintahkan Allah SWT diruntuhkan seperti yang difirmankan Allah SWT dalam surah AT Taubah ayat 107-110 yang bermaksud;

"Dan (di antara orang-orang munafik juga ialah) orang-orang yang membina masjid dengan tujuan membahayakan (keselamatan orang-orang Islam), dan (menguatkan) keingkaran (mereka sendiri) serta memecah-belahkan perpaduan orang-orang yang beriman, dan juga untuk (dijadikan tempat) intipan bagi orang yang telah memerangi Allah dan RasulNya sebelum itu. Dan (apabila tujuan mereka yang buruk itu ketara), mereka akan bersumpah dengan berkata:" Tidaklah yang kami kehendaki (dengan mendirikan masjid ini) melainkan untuk kebaikan semata-mata ". Padahal Allah menyaksikan, bahawa sesungguhnya mereka adalah berdusta." -ayat 107

"Jangan engkau sembahyang di masjid itu selama-lamanya, kerana sesungguhnya masjid (Qubaa' yang engkau bina wahai Muhammad), yang telah didirikan di atas dasar taqwa dari mula (wujudnya), sudah sepatutnya engkau sembahyang padanya. Di dalam masjid itu ada orang-orang lelaki yang suka (mengambil berat) membersihkan (mensucikan) dirinya; dan Allah Mengasihi orang-orang yang membersihkan diri mereka (zahir dan batin)."- ayat 108

"Maka adakah orang yang membangunkan masjid yang didirikannya di atas dasar taqwa kepada Allah dan (untuk mencari) keredaan Allah itu lebih baik, ataukah orang yang membangunkan masjid yang didirikannya di tepi jurang yang (hampir) runtuh, lalu runtuhlah ia dengan yang membangunkannya ke dalam api neraka? Dan (ingatlah) Allah tidak akan memberi hidayah petunjuk kepada orang-orang yang zalim."-ayat 109

"(Keruntuhan masjid) yang dibina oleh mereka yang munafik itu sentiasa menjadi penyakit syak dan keluh-kesah (lebih daripada yang sedia ada) dalam hati mereka, (dan tidak akan habis) kecuali (apabila) hati mereka hancur-luluh (dalam tanah). Dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana."-ayat 110- Walalhu a'lam.

Ketika para ulama, tuan guru dan ustaz menceritakan perihal Abdullah bin Ubai sebagai bapa munafik kenapa Tun pulak kata Abdullah Bin Ubai ada buat jasa kerana bina masjid yang diperintah Allah SWT diruntuhkan ?

Begitu juga Tun turut memuji Kamal Atartuk kerana berjaya menyelamatkan negara Turki daripada orang Greek walaupun Kamal Atartuk menjadikan Turki sebuah negara sekular . Presiden Mesir Anwar Sadat yang mati ditembak juga seorang naisonalis Arab telah berperang dengan negara haram Israel tapi akhirnya Anwar Sadat buat perjanjian Camp David dengan Israel.Ini kerja orang nasionalis.

Tun juga kata yang dibunuh di Memali sebagai pengganas dan polis juga turut terbunuh;

"PAS tidak harus lupa di Memali enam orang anggota polis ditembak mati oleh pengganas Memali. Itulah sebabnya polis terpaksa tembak balas.
"

Siapa pengganas di Memali? Demi untuk halalkan pembunuhan al-marhum Ibrahim Libya dan anak muridnya yang belajar agama lalu dituduh sebagai pengganas.Adakah layak pengganas disahkan mati syahid oleh pihak Majlis Agama Islam Kedah? Kalau pengganas takkan Sultan Kedah nak ziarah kubur Ibrahim Libya dan lain-lain mangsa yang dibunuh pihak polis.

Umno mungkin berjasa kepada orang Melayu dan jadikan pemimpin Umno kaya raya tapi adakah Umno dianggap berjasa kepada Islam jika hukum Islam yang berdasarkan Quran dan hadis jadi barang mainan pemimpin Umno.Pemimpin Umno sanggup jual isu negara Islam di hadapan orang kafir dengan harga yang cukup murah.Menakut-nakutkan orang kafir dengan hukum Islam.Adakah ini dianggap berjasa kepada Islam?

Kenapa Tun Mahahtir jadikan Abdullah Bin Ubai dan Kamal Atartuk sebagai idola dan contoh orang yang berjasa? Tak dak orang lain ka?

2 ulasan:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=CJ7HWmLLcFM

    Misai, tengok..jangan tak tengok..

    Che Det bangang pasai dia memang tak rheti..
    Nik Aziz bangang.. pasai dia Wahabi...

    BalasPadam
  2. Ha.. hang dah tengok ka clip youtube tu?? Dah dengaq cara Allah s.w.t. lantik Muhammad jadi nabi..,mengikut tafsiran Tok Guru yang berfahaman wahabi.. Apa pandangan hang?? Setahu aku, puak wahabi ni memang anti gila dengan orang-orang macam geng Mat Sabu hang..

    Tapi..yang aku tak paham..hgpa tak kecoh pulak no dengan statement Nik Aziz tu...

    Politic.....politic....

    BalasPadam