Isnin, 21 Februari 2011

Ben Ali sorok harta dalam istana



Presiden Tunisia yang digulingkan Zine al-Abidine Ben Ali (Gambar kanan) menyimpan berlian, emas dan wang tunai di tempat rahsia dalam istananya di ibu negara miskin itu, menurut rakaman video yang disiarkan stesen televisyen kelmarin.

Kebangkitan rakyat Januari lalu menjatuhkan Ben Ali selepas 23 tahun memerintah secara kuku besi, yang turut memberi ilham kepada dunia Arab lain untuk mengadakan revolusi yang sama termasuk di Mesir.
Ben Ali menyorokkan harta karunnya di belakang tirai dan beberapa bahagian rahsia di perpustakaan istana, menurut rakaman video First National TV.

Rakaman itu turut menyiarkan jutaan mata wang dolar Amerika dan euro, rantai berlian dan emas yang dijumpai di istana yang terletak di wilayah Sidi Bou Said Tunis – Berita harian/Reuters.

Kalau Umno-BN tumbang tak ada kuasa lagi di Putrajaya kita boleh tengok berapa banyak harta yang dikumpulkan pemimpin Umno-Bn setelah 50 tahun lebih berkuasa. Berapa banyak harta 'first lady bik mama' ada.Gelombang kebangkitan rakyat yang kini merebak ke Maghribi sikit sebanyak gusarkan pemimpin BN.Ketawa dan ketawa dalam hati siapa yang tahu..

1 ulasan:

  1. Tuan blog,

    Saya selalu mengikuti blog tuan yg popular ni dan saya ingin sama melebarkan jaringan pembaca.

    Kalau tuan tak keberatan, mintak letakkan blog saya dlm blogroll tuan.

    t/kaseh

    BalasPadam