Khamis, 3 Februari 2011

Kepala Tun Mahathir sapa berani ketuk?

Tun Mahathir terus menyerang musuh politiknya Anwar Ibrahim dan Tok Guru Nik Aziz semata-mata mahu Umno-Bn terus berkuasa di negara ini. Ini saja jalan terbaik buat Tun yang ada untuk terus menyelamatkan dirinya jika Umno-Bn terus berkuasa di negara ini. Tun Mahathir sedar jika Umno-Bn tidak lagi berkuasa silap haribulan Tun Mahathir sendiri terpaksa melangkah kaki ke mahkamah dalam usia yang semakin lanjut. Tun juga didakwa salahguna kuasa RM100 bilion semasa Tun berkuasa selama 22 tahun jadi Perdana Menteri.

Tun berfikiran sama juga macam polis Mesir dan rakyat Mesir yang bangang mempertahankan Hosni Mubarak untuk terus berkuasa sedangkan berjuta-juta rakyat Mesir yang pro pembaharuan mahu menumbangkan Hosni Mubarak yang dikecam rakyat di seluruh dunia kerana tidak mahu dengar kehendak rakyatnya supaya beliau berundur.Ada yang dakwa pihak polis menyamar sebagai rakyat biasa dengan berpakaian preman untuk berdemontrasi sokong Hosni Mubarak.

Kalau Tun Mahathir boleh suruh orang Melayu ketuk kepala TGNA dan Anwar , Melayu mana pulak berani ketuk kepala Tun?

Many Egyptians feel that president Hosni Mubarak's concessions are 'too little too late' [AFP] Baca di sini dan di sini.

Suasana di Kaherah semalam apabila penyokong dan anti-Hosni Mubarak bertempur ketika demonstrasi masuk hari kesembilan meminta presiden itu meletakkan jawatan. — Foto Reuters
Penyokong Presiden Hosni Mubarak memasuki kawasan Dataran Tahrir dengan menaiki kuda untuk mendesak puak antipemimpin itu bersurai dan tidak meneruskan demonstrasi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan