Jumaat, 11 Februari 2011

'Mubarak, beritahu kami mana kamu dapat AS$70 bilion'

Presiden Mesir Hosni Mubarak tetap tidak akan berundur segera seperti kehendak rakyatnya yang terus berdemontrasi pada hari ke 17 hari ini.Para demontrasi seperti yang ditunjukkan stesen-stesen tv satelit sanggup tidur di dataran Tahrir tanpa mahu pulang ke rumah. Mubarak yang mengumumkan akan berundur pada September ini dicemuh rakyatnya yang mahukan beliau berundur segera.Mubarak tidak letak jawatan , rakyat Mesir pun sama tidak berhenti berdemontrasi sehinggga Mubarak letak jawatan.

Para demontrasi juga terus menerus pertikaikan kekayaan Mubarak dengan berkata “Mubarak, beritahu kami di mana kamu dapat AS$70 bllion (RM210 bilion),” laung berpuluh-puluh penunjuk perasaan di depan Kementerian Kesihatan, merujuk kepada laporan pemimpin itu mengumpul kekayaan besar sejak memerintah. Baca di sini.

Protesters in Cairo wave shoes in dismay as they learn that Mubarak would not be announcing his resignation [Reuters)Baca di sini dan di sini.

3 ulasan:

  1. Anwar Brahim, beritahu kami mana hang dapat duit banyak? Bagi tau kami macammana hang boleh perkayakan Azmin Ali.. Bagi tau kami pasai apa hang suka sangat mengadu domba kat Amerika. Bagi tau kami pasai apa hang tak mau sumpah laknat. Bagi tau kami sampai bila hang nak permainkan rakyat marhain

    BalasPadam
  2. Itu bekas setpol Nor Yaakob mamak tu dapat kumpul senang jer rm 2 juta lu xmaw tanye ker..bnyk senang dapat mana angkat? Itu wang haram RM888 bilion sapa punya bukan Umno-Bn punya ka?

    BalasPadam
  3. Bab Umno daje tu satu hal...Bab Anwar daje US pun satu hal jugak...

    Dah la daje...main bontot plak tu..Taik main belakang ni cukup bahaya...

    Takkan la hgpa desperate pemimpin macam tu sangat.. Koman spanar betoi orang Pas ni...bodo..

    BalasPadam