Khamis, 17 Februari 2011

Depa guna jalanraya tumbangkan pemimpin kita pilihanraya

Demontrasi Di Algeria

Demontrasi di Libya
Demontrasi Di Bahrain

Rakyat di dunia Arab dan Afrika, Yaman, Libya, Bahrain, Algeria tua- muda, remaja, lelaki dan wanita berdemontrasi setiap hari setelah tumbangnya Presiden Tunisia Ben Ali dan Presiden Mesir Hosni Mubarak.Mereka bangkit tuntut perubahan malah desak pemerintah yang berkuasa letak jawatan.Ada yang mati ditembak dan beratus-ratus yang cedera.Mereka bukan pengganas tapi warganegara yang ada kesedaran bahawa mereka telah lama ditipu dan kena kelentong dengan pemerintah mereka.

Mereka gunakan jalanraya untuk jatuhkan pemimpiin mereka tak tunggu dah pilihanraya. Yang ada dalam fikiran mereka hanya satu matlamat pemimpin yang dah berkulat-kulat berkuasa mesti ditumbangkan.Pemimpin kumpul harta berbilion dolar mesti ditumbangkan.

Orang kita tak makan saman habaq pi la apa pun dok lagu tu la sampai tua .Habaq kata barang naik depa kata kelapa sawit mahai, getah mahai apa nak heran naik pi la.Hat dok dalam bandar hidup jadi lagi teruk pada penoreh getah dan pemilik kebun kelapa sawit.

Cakap kata pengaliran keluar wang haram negara berjumlah RM888 bilion pun tak pa lantak pi la.Bukan ambik duit aku tibai pi la sapa nak tibai..Malaysia di tangga ke 5 antara negara paling tinggi pengaliran keluar wang haram daripada 125 negara sejak tahun 2000-2008.

Peluang rakyat jatuhkan BN dalam pilihanraya yang ke 13 terbuka luas bukannya melalui jalanraya tapi pilhanraya.Adakah melalui pilihanraya yang tidak telus selalu saja macam dacing senget sebelah bolehkah BN tumbang?

Rakyat Arab jadikan facebook/blog sebagai senjata yang cukup berkesan untuk jatuhkan pemimpin mereka yang zalim dan ingin berkuasa buat selama-lamanya.

Takziah buat keluarga Hj Mohamad Sabu AJK Pas pusat atas kematian ibu beliau.Semoga Allah SWT ampunkan segala dosa ibu beliau dan ditempatkan di sisi orang2 yang beriman.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan