Jumaat, 25 Februari 2011

Demo anti Gaddafi: Polis 'berdemontrasi' bukan penunjuk perasaan

Ketika seluruh dunia berdemontrasi kecam pemimpin diktator Libya Muammar Gaddafi bunuh rakyatnya yang tak berdosa yang sudah cecah 2000 orang , di Malaysia demontrasi yang sama hari ini depan kedutaan Libya dapat layanan berbeza daripada pihak polis Malaysia.

Pihak polis yang berkawal depan Masjid Tabung Haji sejak sebelum solat Jumaat lagi menampakkan bahawa demontrasi hari ini gagal! Rakyat Malaysia yang turun tunjuk perasaan tak sampai 100 orang dihalang pihak polis yang jumlahnya hampir 2000 orang. Tah apa yang depa nak jaga tak tau la..

Pihak polis dengan SB, FRU dan lori water cannon siap menunggu untuk halang orang ramai daripada Masjid Tabung Haji menuju ke kedutaan Libya.Polis tunggu depan masjid Tabung Haji, depan rumah Duta Libya dan depan Kedutaan Libya.Jumlah mereka begitu ramai.Anggota polis yang langsung tak prihatin dengan kekejaman Gaddafi menjerit tangkap! tangkap! ini arahan!

Pihak polis juga mengarahkan orangramai supaya tidak meneruskan niat mereka ke kedutaan Libya dengan berkata,"orang kata balik! balik laaa! dengan nada yang begitu biadap. Seorang rakyat Libya yang terpinga-pinga dengan tindakan polis hampiri pihak polis untuk minta penjelasan tapi pihak polis menjerit kasar Go! Go! Go! langsung tak reti nak cakap
elok-elok! (ini apa yang berlaku daripada Masjid Tabung Haji menuju ke Kedutaan Libya). Tu aku kata demontrasi hari ni bukan oleh golongan anti Gaddafi tapi demontrasi oleh pihak polis..

PM Najib tak payah la dok bercakap kesal dengan tindakan Gaddafi bunuh rakyatnya kerana menentang beliau, Najib suluh muka depan cermin dengan tindakan pihak polis halang demontrasi aman simpati dengan rakyat Libya hari ini.

Kerajaan Umno-Bn bimbang dengan kebangkitan rakyat dunia Arab dan Afrika merebak ke Malaysia.Tok sah bimbang la woi! rakyat Malaysia 'suka' sangat dengan BN...

Pihak Pas diketuai Syed Azman dan Mat Sabu muka lain tak nampak sibuk dengan prk Merlimau dan Kerdau.Gambar di atas semasa orangramai daripada Masjid Tabung Haji menuju ke kedutaan Libya.

2 ulasan:

  1. Ajing bangsat...
    Anjing kurap....
    Mampus sekok2 anjing ni...siram dgn air kencing ja kubur dia orang ni.

    BalasPadam
  2. Polis BN bukan polis Malaysia!

    BalasPadam