Jumaat, 31 Mei 2013

Rakyat jadi macam ni la bila BN berkuasa lagi

Gambar ni aku tangkap di pasar kat Pekan Changlun,Kedah.Ada modal habuan nak tulih.Sebelum pru 13 BN bagi macam-macam tapi bukan duit mereka duit rakyat jugak tapi diputar belit kata ini BN bagi.Contoh bagi duit BR1M,bagi tayar teksi, bagi susu,bagi gula,bagi beras dan segala mak nikam agar rakyat undi BN.

Kini setelah BN menang rakyat tak dapat harga minyak murah,pendidikan Percuma,hapus PTPTN.Yang ada kini akan dilaksanakan cukai GST,Kamera AES sedia menunggu untuk kutip balik duit yang telah BN labur kepada rakyat sebelum pru 13.Semalam lalu kat lebuhraya PLUS aku dua kali kena AES yang dipasang di negeri Perak.AES pun kena polis trafik yang tunggu bawah jambatan pasang perangkap laju pun kena.Depa kira nak kaut ja la ni selagi mana yang termampu.Nampak sangat kata kerajaan sekarang macam dah kebulur duit rakyat! Di Kedah BN dah tak sabar nak pasang kamera AES untuk kaut duit rakyat.Padan muka hang pa!

Rakyat jadi macam ayam dalam bakul tu la.Jamu kenyang-kenyang kena jual dan kena sembelih.Bukan takat yang dalam bakul tu yang duduk luar bakul pun kena ikat untuk disembelih.Tak boleh lari mana dah.Pusing kot mana pun yang untung BN jugak..Rakyat yang lawan BN kena tangkap dan dilokap.Puashati semua!

6 ulasan:

  1. Ini bahana nye klu masih ada lagi Rakyat Malaysia yg Bangan dan Bengap,Tolol n Bahalol lebih2 lagi Sebahagian Peneroka FELDA Bengap tahap Gaban.55 tahun lebih kena Tipu tak sedor2 lagi.kena huluk duit sikit habih semua Penipuan oleh Umngok lupa terus.ini Bansa Me-layuu,layu habih bila kena RASUAH.

    BalasPadam
  2. Bila dikatakan PAS kini menolak suara ulama, ramai sungguh pencacai-pencacai parti itu yang “menyalak” marah pada kita. Kononnya PAS sentiasa sensitif dengan fatwa ulama yang kononnya dilantik menjadi umara’ di dalam parti itu…

    Bila dikatakan PAS tidak lagi mempedulikan pendirian dan prinsip golongan ulama, mereka melenting dan menyanggah hakikat itu walaupun kita memberikan bukti yang sangat jelas tentang tindakan mereka yang tidak punya “ruh” Islam itu…

    Baru dua tiga hari lepas, Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib dalam kenyataan peribadinya memberitahu bahawa dia lebih mementingkan keamanan dan kedamaian apabila ditanya media mengenai himpunan 505 yang giat dianjurkan Anwar Ibrahim.

    Malah katanya, PAS tidak campur tangan dalam usaha mana-mana pihak yang cuba mencetus kekacauan sehingga mengakibatkan keganasan berlaku hany semata-mata untuk menggulingkan kerajaan yang dipilih rakyat pada PRU ke-13.

    Beliau secara peribadi berkata…

    “Dalam Pas, kita utamakan jalan perdamaian. Kita juga berpegang kepada prinsip demokrasi yang diamalkan.

    http://www.mykmu.net/?p=30909

    BalasPadam
  3. bnyk kali dh pimimpin pr ingatkn rakyat cuma dpt hempas/serdak lepas tu di ikat kaki mcm ayam tu,kadang2 masuk sangkar..tapi malang sungguh rakyat x sedar2...terutama rakyat d kawasan2 pedalaman sabah/sarawak...sentiasa di tipu oleh media bn puluhan tahun..

    BalasPadam
  4. macai msih sedar lg psl ni..
    huhu

    BalasPadam
  5. bang misai tulislah berita tiga kaum kawan kawan saya kata mereka tak boleh komen dalam malaysiakini tamil komen mereka tak boleh masuk sebelum pru seminggu awal sampailah sekarang itu najib sudah hack malaysiakini tamil sekarang mereka luahkan perasaan susah bang misai jom tolong mereka ok

    BalasPadam
  6. bang misai terima kasih setelah mesej di atas dipaparkan kawan saya sms tadi hari ini dah boleh hantar katanya terimaksih bang misai mungkin najib sudah takut kalau tulis dalam BM semua boleh baca dia kasi jalan tak pi bang misai i dah bagi tau gunakan dan perkenalkan blog ini kepada kaum lain juga supaya mereka boleh komen dalam blog ini ada hikmah di sebalik mesej yang hantar semalam

    BalasPadam