Rabu, 8 Mei 2013

Najib akan dapat apa yang Pak Lah dapat

Pada 31 Januari 2013 The Malaysian Insider melaporkan Tun Mahathir berkata Najib perlu berundur jika gagal dalam pru 13.Antara lain Tun kata masa tu,"Jika dia gagal, sudah tentu dia harus berundur,"Kata Tun Madey lagi,"Ianya terpulang kepada ahli untuk tentukan masa depannya.Ahli berhak untuk tentukan siapa akan menerajui parti selepas pilihan raya,Ini soal kuat dan lemah, sekarang kita (Umno) lemah dan tanpa majoriti 2/3 kita akan terus menjadi lemah,” kata mantan perdana menteri itu.
“Kalau kerajaan kuat, orang tidak akan berani mencabar kerajaan,” kata Tun Madey.
Semalam Malaysiakini melaporkan Dr Mahathir tak sangka prestasi Najib teruk daripada Pak Lah.Najib dah angkat sumpah sebagai PM bagi penggal baru.Sama macam Pak Lah yang terus jadi PM walaupun BN kalah teruk dalam pru ke 12.Tak lama kemudian akibat desakan kuat Tun Madey Pak Lah terpaksa angkat kaki daripada jawatan PM lalu diberikan kepada Najib.Lapor Malaysiakini;
Mahathir, yang lantang mengkritik pentadbiran Pak Lah, berkata beliau menjangka prestasi Najib, sekurang-kurangnya lebih baik daripada Abdullah, yang mengetuai BN menguasai 140 kerusi Parlimen dalam pilihan raya umum 2004.

Najib, walaupun sebelum PRU13 menjanjikan Umno dan penyokong BN kemenangan majoriti dua pertiga, hanya mampu menerajui gabungan itu memenangi 133 kerusi Parlimen - kurang tujuh kerusi berbanding dengan pencapaian Abdullah pada 2008.

Mahathir (kiri) berkata, Najib mungkin berdepan dengan kritikan dari dalam Umno.
Sudah tentu, tambahnya, orang akan mempersoalkan keupayaan dan strategi Najib.
Muhyiddin sudah bersiap sedia untuk ambil alih jawatan PM daripada Najib tak lama lagi.Rosmah sudah tentu kecewa walaupun kini ketawa besar sebab Najib dah angkat sumpah sebagai PM.Memang patut Najib berundur ditambah lagi Selangor tetap gagal diambil alih oleh BN walaupun BN banyak melabur untuk tawan Selangor.Slogan Sayangi Selangor tenggelam dengan slogan SELANGORKU Pakatan Rakyat di Selangor.Najib juga adalah Pengerusi BN Selangor.
Najib yang kecewa tawan Selangor lalu berkata Stunami Cina jadi punca BN gagal 2/3 majoriti di parlimen.Sebenarnya bukan Stunami Cina tapi Stunami Rakyat termasuk orang Melayu mahukan apa yang dijanjikan dalam manifesto PR yang berjanji mahu turun harga minyak ,hapuskan tol,bagi pendidikan percuma dan hapuskan PTPTN.
Stunami Melayu di Kedah berjaya tumbangkan PR di Kedah.Stunami Melayu di Kelantan dan juga Terengganu menyebabkan BN di Terengganu hampir kalah dengan perbezaan dua kerusi saja dalam dun Terengganu.Isu perkauman ditiupkan Najib dan Utusan Meloya untuk menutup kelemahan Najib yang amat ketara.Najib juga kata pengundi Cina tertipu dengan media sosial jadi punca undi PR.Kalau macam tu pengundi Melayu juga tertipu dengan media arus perdana yang menipu orang Melayu supaya Umno tidak hilang kuasa!

Undi PR untuk dapat minyak murah,bebas tol hapus ptptn dianggap racis. Undi BN supaya Umno boleh sapu lagi harta negara dan rakyat dianggap mulia!

3 ulasan:

  1. Kesimpulan pilihanraya - orang melayu yang sokong PR adalah pendapatan sederhana @miskin manakala melayu sokong BN semua kaya. Sebab mereka ni x mahu tol terhapus, x mau potongan harga minyak ,dan sanggup melihat anak-anak & adik , kakak,abang bertukus lumus bayar hutang PPTN berpuloh ribu, sepatutnya duit tersebut boleh bagi saraan orang tua mereka dikampung /beli rumah @ kenderaan

    BalasPadam
  2. Yup betol tu...mcm kat ofis aku ni semuanya anak2 kroni. Semua nya anak2 Dato' anak2 Tan Sri...walaupon technically dorang tau current gov yg terbentuk skang sgt2 lemah dan tidak efisien mentadbir negara namun atas dasar jaga periuk nasi (bisnes) family, semua mcm takda hal pon sokong kerajaan yg korup.Dorang ni tak tau mcm mana susah kehidupan rakyat yg berpendapatan rendah atau sederhana mcm org kebanyakan.

    BalasPadam
  3. rosmah sekarang sedang jampi muhidin muhidi sikit hari lagi mati sakit jantung dan kotek tak bangun

    BalasPadam