Selasa, 21 Mei 2013

Rakyat berhimpun menteri jadi sewel

Bermula dengan tuduhan Stunami Cina,dikuti dengan Apa Cina Mau?,Boikot Barang peniaga Cina,mintak rakyat yang tak puas hati berambus dari negara ini,Boikot Airasia dan terkini kenyataan Menteri Komunikasi dan Multimedia Shabery Chik mintak rakyat boikot himpunan rakyat yang menentang BN menunjukkan bahawa Pak-pak menteri ni berada dalam keadaan gayat dan sewel.

Mereka kata himpunan suara rakyat suara keramat,Blackout 505 adalah himpunan untuk guling kerajaan.Gila ka apa?Kenapa takut yang teramat ,rakyat cuma pertikaikan sistem pilihanraya di negara ini yang tempang,cakap tak serupa bikin bukan nak guling kerajaan.Mereka tidak boleh ditegur,putar belit dan berkuntau lidah supaya rakyat tidak didedahkan dengan agenda BN yang semua orang tahu tidak pernah dipandang telus tapi penipu.

Mereka mahu rakyat hanya menerima bulat-bulat apa yang disampaikan oleh kerajaan minoriti ini jangan dengar pihak lain kecuali TV3 dan Utusan Meloya.Mereka tak senang duduk apabila rakyat tak layan media mereka yang menyerang pihak lawan 24 jam.Mereka kata berhenti main politik tumpukan kepada pembangunan negara tapi media mereka adakah buat perkara yang sama daripada membuat fitnah dan adu domba?Media mereka mainkan isu perkauman tapi yang ditangkap adalah aktivis mahasiswa dan mendakwa pemimpin PR di mahkamah.Sapa boleh tahan dengan sikap haramjadah macam ni?

Gerombolan mahu balas dendam kerana tak dapat tawan Selangor,kerusi BN dalam parlimen makin kurang,marah kerana orang Cina dan Melayu bandar tolak Umno-BN.Zahid Hamidi kata loceng amaran kepada rakyat yang berhimpun menentang BN sudah tamat kini mereka nak buat apa dengan rakyat?Nak tangkap?Berapa banyak nak tangkap?Rakyat berhimpun hanya bawa dua tangan bukan bawa senjata.Nak dakwa macam mana?

Sepatutnya regim yang ada buat kerja basmi jenayah yang semakin meningkat dan ngeri.Kes jenayah bunuh orang kini di Malaysia semakin teruk, ini yang patut jadi keutamaan bukan bagi amaran demi amaran kepada rakyat yang berhimpun secara aman.



4 ulasan:

  1. SEPATUTNYA PDRM ADIL KEPADA SEMUA PIHAK POLITIK.INI PDRM SAMPAI MACAM TAK SUKA AHLI AHLI POLITIK YANG LAIN.JADI LAH PROFESIONAL SIKIT TAKKAN LAH SEMUA PEMERINTAH YANG BETUL CUBA DAPATKAN SIKIT SEBANYAK PELAJARAN BAGI PERPESI BUAT MASA KINI.INI BUAT BERAT SEBELAHASYIK BN SAJA YANG BETULAPA DAH PUNYA POLIS

    BalasPadam
  2. sial punya BN

    BalasPadam
  3. Inilah Menteri 'Juling' dari UMNO yang telah dimenangkan oleh Bangla,Nepal dan lain2 Pengundi hantu termasuklah Melayu2 UMNO yang bangang.Rakyat berhimpun cara aman dan dibenarkan oleh undang2 dilihat sebagai himpunan nak guling kerajaan.Rakyat yang hanya melaungkan keadilan dan banteras penipuan PRU13 dilihat lebih bahaya dari penjenayah bersenjata yang semakin menjadi-jadi. Polis pun diperkuda utk tangkap rakyat dan pelajar, bukanya penjenayah yang mungkin dilakukan oleh warga asing yang dijadikan 'warganegara' oleh kerajaan minoriti ini! Agaknya pemimpin kerajaan dan Polis ni tak belajar sejarah atau cuba buat-buat lupa sejarah politik di negara2 dirantau ini dan dunia luar? Ingat sekali rakyat bangkit akibat terlalu lama dan terlalu melampau ditindas, maka pada saat itu, peluru hidup pun takkan dapat mematahkan kemarahan dan kebangkitan! Justeru Polis perlu bertindak secara beramanah,adil dan tegas untuk elakkan kemarahan rakyat dan dari diperalatkan oleh pemimpin politik UMNO yang 3 suku masak!

    BalasPadam
  4. ini berita dari kementerian dalam zahid komidi terkencing dalam seluar apabila dengar nama anwar lagi teruk muhidin pengsan tengok ribuan penyokong anwar najib pula masuk dalam skirt rosmah bila dengar nama anwar dan nik aziz rosmah pula cari pembunuh upahan negro dari afrika untuk bunuh pemimpin pemimpin pakatan dan rosmah juga telah jumpa dengan bomoh untuk bunuh nurul izzah berita ini betul percayalah

    BalasPadam