Selasa, 14 Februari 2012

Malaysia bukan milik Umno, jangan samseng sangat!

Ketika gelombang pru 13 semakin dekat yang dikatakan 'ibu segala pilihanraya' oleh Timbalan Presiden Umno Muhyiddin Yaasin maka samseng-samseng Umno berkeliaran dan buat kerja gila ganggu ceramah parti lawan.Samseng-samseng Umno ini ingat bumi Malaysia ni hanya untuk Umno dan kroni mak -bapak dia yang punya.

Sepatutnya samseng-samseng Umno ini jaga tempat ceramah sendiri yang saya yakin tak ada sapa pun nak gatai tangan pi kacau.Yang dok sibuk sangat dengan ceramah parti lawan pasal apa?Sampai bila rakyat dan penyokong parti lawan Umno mampu bersabar kalau di mana saja parti lawan Umno buat ceramah samseng Umno buat kacau?Hang pa ingat hang pa saja boleh gertak dan pukul orang?Rakyat yang benci Umno pun ada cukup sifat kaki tangan macam hang pa juga wahai samseng Umno!

Di Jalan Kebun (Shah Alam) samseng Umno buat kacau, di Klang buat kacau dan terkini samseng Umno buat kacau ganggu ceramah PR di Melaka pulak!Orang tak kacau ceramah Umno , samseng Umno pulak sibuk nak ganggu ceramah PR.Dah gila ka?

Ada orang kata kat saya kalau tak samseng jangan masuk Umno! Malunya!Samseng Umno kalau berani sangat suruh PM Najib beli tiket kapalterbang pergi Palestine lawan Israel laknat tu.Jangan hanya berani ganggu dan main pukul dalam tempat ceramah PR lepas tu lari.Tapi apa nak kisah perangai pemimpin Umno pun dua kali lima dengan samseng-samseng dalam Umno.Yang di atas tunjuk perangai buruk yang di bawah lagi meroyan nak tunjuk samseng taik kucing.

Tumbuk menumbuk di ceramah Anwar-Malaysiakini

Ceramah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di Felda Tun Ghafar di Alor Gajah, Melaka, petang semalam dicemari oleh kekecohan di antara penyokong PKR dan BN.

Akhbar Sinar Harian hari ini melaporkan pada kejadian petang semalam itu, kira-kira 50 penyokong BN didakwa sengaja melakukan provokasi kerana membantah kedatangan ketua umum PKR itu.

Mereka mendakwa Anwar cuba menghasut penduduk kampung hingga berlakunya pecah belah di kalangan mereka.

Menurut akhbar itu lagi, akibat tidak puas hati, berlaku pertikaman lidah dan tolak menolak di hadapan balai tempat Anwar berucap. Keadaan dilaporkan menjadi tegang apabila seorang daripada penyokong BN ditumbuk dan berlaku pergelutan.

Seorang penyokong BN yang dikenali sebagai Nizam Baharom dipetikSinar sebagai menyalahkan penyokong PKR yang bertindak agresif dengan menumbuk seorang daripada rakannya.

Kekecohan di Felda Tun Ghaffar di Hutan Pecah, Alor Gajah itu kemudiannya berjaya dileraikan dengan kehadiran pihak polis.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharudin berkata, kekecohan itu akibat rasa tidak puas hati satu pihak berikutan kedatangan Anwar dan bahawa tiada tangkapan dibuat.

7 ulasan:

  1. kat melaka bila cucu hang tuah v cucu hang jebat....hahaha tu diaaaa ..ambik kauuuu...dah lebam bijik mata....

    BalasPadam
  2. Bukan semua orang melaka samseng dan bacul..orang baik2 dan alim pun banyak di melaka.yang samseng dan gila babi ialah Orang amnoBn. Depa dah hilang akal berserabut bila memikirkan kuasa yang dipegang bakal hilang dan berkubur dalam PRU13 nanti.itu sahaja hakikatnya...Din Kubur Panjang Kedah

    BalasPadam
  3. Kalau ditakdirkan PR menang nanti PRU13, agak2 orang UMNO ni bungkus kain baju pindah gi dok Kemboja ke tak? Bodoh sangat level pemikiran ni.

    BalasPadam
  4. kalau polis beri permit untuk ceramah tu, apalah hak BN nak datang buat kacau,,,
    dah sah datang masuk tempat PR ceramah, kata orang PR pulak agresif...
    ni Malaysia wei, mana boleh halang2 orang nak pegi mana2, kalau tu tanah kau, boleh la nak halau2 orang...

    BalasPadam
  5. umno bangsat tolol

    BalasPadam
  6. Saya bersetuju dengan gambar di atas. Kuala Lumpur tu Bandaraya pakatan rakyat, Najib serta menteri kitchen cabinet dia dilarang masuk. begitu jugak dengan georgetown, alor staq, kota bahru, ipoh, seremban, kota melaka, kuantan, kuching dan KK. pemimpin BN boleh berambus balik kampung.

    BalasPadam
  7. jom kita haramkan umno dok d malaysia...pru 13 caranya..bangkit kita semua pmuda2 jalankn tugas anda.

    BalasPadam