Sabtu, 25 Februari 2012

Orang Hindu datang masjid pemimpin Umno pergi kuil


Ini cerita benar bukan temberang dan fitnah.Sewaktu saya singgah di masjid Al-Falah, Sri Muda, seksyen 25 Shah Alam saya lihat dua beranak orang India beragama Hindu sedang tunggu di luar ruang dewan solat.Saya tanya kepada lelaki India tu, "Maacha tunggu apa kat sini?"Lelaki India yang bekerja sebagai Pak Guard tu kata, "Tunggu imam." Saya kata, "Nak buat apa tunggu imam?" Lalu lelaki India tu pun cerita kat saya,;

"Dah banyak malam anak saya ni tak mau tidur malam.Menangis saja .Sana tunjuk sini tunjuk.Saya punya anak kata ada suara panggil-panggil ajak keluar rumah.Lepas tu dia nangis.Sekarang saya mari sini mau jumpa imam kasi tolong saya la.Saya juga ada bawa air botol mau kasi imam baca la."Saya kata kat orang India tu, "maacha tunggu sini nanti saya jumpa imam kasi tau."

Lepas solat Isyaa imam tolong buat air penawar untuk dua beranak tu.Lepas tu saya kata kat imam, "Orang Hindu mai masjid minta tolong pemimpin Umno pulak  ke Batu Caves sambut Thaipusam."


2 ulasan:

  1. masing masing agama ada kelebihannya tuhan yang maha mengetahui, rakyat malaysia islam hindu maupun buddha hidup secara aman dan perpaduan itu harapan setiap kaum di malaysia kecuali UMNO MIC DAN MCA mereka mau orang melayu bertelagah dengan semua kaum hanya untuk hidupkan KRONI mereka.TOK guru NIK AZIZ amat disayangi CIna dan INdia dan rakyat Kelantan mengapa ? hey manusia fikirlah tiada yang kepunyaan kita dalam dunia ini SEGALANYA DI TENTUKAN TUHAN TIADA AGAMA KATA dan sarankan penganutnya buat jahatkan? bagi saya saya akan Hormati MELAYU CINA INDIA KADAZAN IBAN SEMUA KAUM di malaysia kerana KITA RAKYAT MALAYSIA

    BalasPadam
  2. kepercayaan tuhan itulah akan selamatkan kita semua

    BalasPadam