Khamis, 16 Februari 2012

Umno-MCA masih berdondang sayang 'Pas Kuda Dap'

MB akui Johor bukan deposit tetap BN-Sinar Harian Online

Keputusan Pas meletakkan calon mereka bertanding dalam PRU-13 di Johor dan menjadi Menteri Besar juga adalah bersandarkan keyakinan palsu bahawa masyarakat Cina akan menyokong mereka.

"Oleh itu saya menegaskan agar masyarakat Cina tidak menyokong DAP kerana ia sama seperti memberi kuasa kepada Pas," katanya.

Abdul Ghani berkata, beliau yakin, di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, Malaysia akan terus berdaya maju untuk mencapai status masyarakat berpendapatan tinggi dan stabil dari segi ekonomi.

Sementara itu, dalam majlis yang sama, Soi Lek meminta masyarakat Cina berhati-hati agar tidak terpedaya dengan janji manis pakatan pembangkang terutamanya DAP.

Menurutnya, DAP kini dilihat sering mengalah kepada Pas biarpun parti itu memenangi banyak kerusi pada pilihan raya umum lalu.

"Terbaru, Pas bakal meletakkan Ahli Parlimen dari Kelantan untuk menjadi Menteri Besar jika pakatan pembangkang menang dalam PRU-13.

"Keadaan yang sama dapat dilihat di Kedah dan Perak yang mana DAP berjaya menakluki banyak kerusi, tetapi jawatan Menteri Besar diberikan kepada Pas," katanya.

Soi Lek berkata, apa yang dibimbangkannya ialah pembangunan ekonomi di negeri ini akan terjejas jika ditadbir pembangkang.

“Jika Pas berkuasa, projek besar seperi Iskandar Malaysia juga berisiko gagal dan pembangunan akan terbantut termasuklah kemasukan pelaburan dan pelancong asing.

“Kerajaan Barisan Nasional memang tidak sempurna, tetapi komited dalam melakukan pelbagai transformasi baik dari segi politik, pendidikan dan ekonomi. Malah kadar jenayah juga menurun,” katanya.-Sinar


Bagaimana dengan yang di bawah kenapa tak jawab-jawab?Kenapa mereka masuk Dap?Takkan mereka jadi kuda Dap?


Kenapa cakap pembangunan di Johor terjejas PR berkuasa?Selama ni negeri Johor adalah antara negeri yang banyak hutang dengan kerajaan persekutuan berbanding Kelantan yang dikuasai Pas.Kelantan juga antara negeri yang terbaik bayar hutang.Jangan cakap bohong dengan isu pembangunan.Cuba lihat Selangor aset kerajaan negeri sekarang cecah hampir RM2Bilion! Lihat pulak di Pulau Pinang tak kan tak nampak-nampak.


Jangan hanya takut hilang kuasa politik pembangunan terus dijaja.Rakyat semua dah celik tak buta macam pemimpin Umno dan MCA takut hilang negeri Johor.Rakyat nak ABU (asalkan bukan Umno).





1 ulasan:

  1. Selamatkah aqidah orang UMNO masuk DAP ? Yang masuk surga hanya yang berkehendak pada Islam. Bukan setakat keluar UMNO masuk DAP. Apa nak bangga sangat tuan.

    BalasPadam