Khamis, 9 Februari 2012

"Minta maaf ya!!! , saya berada di SPRM secara sukarela," kata Shahrizat

Isu Pusat Fidlot Nasional : Shahrizat secara sukarela ke SPRM-mStar Online


Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Jalil secara sukarela telah ke Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini lewat petang ini berhubung isu Pusat Fidlot Nasional (PFN).
Shahrizat yang kemudiannya menjawab pertanyaan wartawan The Star melalui kiriman SMS menegaskan bahawa beliau ke SPRM atas kerelaannya sendiri dan bukan dipanggil oleh agensi tersebut sebagaimana yang dilaporkan sebelum ini.
“Minta maaf ya!! Saya berada di SPRM secara sukarela. Saya yang mohon agar disiasat dan disoal agar tidak ada perkara yang tidak diteliti. Cukuplah dengan segala tuduhan dan dakwaan liar ke atas saya!” jelasnya melalui SMS tersebut.
Shahrizat dilihat memasuki pekarangan Ibu Pejabat SPRM pada lebih kurang jam 4 petang tadi.
Ketibaannya disambut oleh Pengarah Siasatan SPRM Datuk Mustafar Ali.
Sepanjang sesi bersama SPRM selama dua jam setengah, Shahrizat berkata beliau tidak pernah terlibat dengan sebarang keputusan dan apa-apa kaitan dengan isu dalam PFN.
"Saya datang ke sini kerana saya berkahwin dengan pengerusi (eksekutif) NFC dan sebab itu persoalan sama ada, ada konflik kepentingan atau tidak dalam membuat keputusan. Jadi itu merupakan isu yang sangat jelas," katanya pada sidang media di sini.
Pada Rabu, Parti Keadilan Rakyat (PKR) sekali lagi membuat pendedahan terbaru berhubung skandal Pusat Fidlot Nasional (PFN) apabila mendakwa keluarga Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil membeli dua unit kondominium mewah di Marina Bay Suites, Singapura bernilai lebih RM34.56 juta.
Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli berkata, pembelian dua unit kondominium mewah atas nama suami Shahrizat, Datuk Seri Dr Mohd Salleh Ismail dan anak mereka, Wan Shahinur Izran Mohamad Salleh diluluskanoleh dua bank iaitu United Overseas Bank Limited (OUB) dan Malayan Banking Berhad (Maybank).
"Kemudahan pembiayaan untuk membeli dua unit kondominium ini dipercayai diluluskan oleh bank-bank terbabit sebagai urusan timbalbalik kerana NFCorp (National Fidlot Corporation) dan syarikat-syarikat berkaitan yang dimiliki oleh keluarga Shahrizat mempunyai deposit besar di bank-bank tersebut.
"Deposit tersebut adalah sebahagian daripada dana RM250 juta yang diluluskan bagi tujuan operasi PFN.-mStar Online

Kalau tak dipanggil kenapa datang.Pejabat SPRM bukan tempat makan kenduri.Bukan tempat bercuti dan pusat pelancongan.Hihi ..sendiri mau ingat.Saya tabik kepada Shahrizat kerana suruh SPRM siasat beliau walaupun tak dipelawe untuk disiasat.Ha ha.


Kalau Shahrizat berani datang secara sukarela ke pejabat SPRM bagaimana dengan pemimpin Umno yang lain yang sepatutnya didakwa termasuk Muhyiddin Yaasin, Noh Omar, Pak Lah dan Najib sendiri.Mereka semua yang luluskan projek NFC.Datang la secara sukarela macam Shahrizat ke pejabat SPRM.


SPRM telah catat sejarah hitam apabila Teoh Beng Hock dan Allahyarham Ahmad Sarbaini mati ketika dalam siasatan SPRM.Kematian mereka telah menimbulkan macam-macam spekulasi samaada mereka terbunuh, dibunuh atau mati mengejut.Hingga kini status kematian mereka terus jadi persoalan.
Berkaitan;

1 ulasan:

  1. untuk angkat kain pada sprm kot ha ha hah keh keh keh padan muka umno perasuah parasit murtad penyokong 1israel cid kes main dubur penyonglap duit rakyat dulu cakap keling paraya malukan kaum india cina ibrahim pukimaqk katak ali maki hamun cina india keadilan skrng tuhan balas kao orang jahanam kau orang tak layak duduk ataupun menghinap di bumi yang dicipta tuhan kao orang BN lebih teruk dari syaitan

    BalasPadam