Rabu, 2 September 2009

RON Tu Rosmah Najib..

Semalam minyak kereta aku habis, aku pun pergilah ke stesyen minyak dok belek-belek yang mana satu minyak murah dan yang mana satu minyak mahal. Ya la nanti tersilap isi kena yang mahal rugi la aku, buka ada duit banyak nak bubuh minyak yang mahal. Kepala 'pump' yang berwarna kuning tu dilabel sebagai RON 95 dan yang lagi satu dilabel dengan RON 97.

Aku pun tarik 'pump' yang dilabel RON 95 dan meter minyak ditulis RM 1.80 perliter, sah aku tak salah. Dulu aku isi minyak RON 97 tapi pada harga RM 1.80 tapi sekarang minyak tu dah jadi RM2.05 perliter. Katanya minyak RON 97 tu untuk kereta berkuasa tinggi, habis dulu semua rakyat pakai minyak RON 97 tak kan semua kereta rakyat berkuasa tinggi, sekarang kerajaan cakap ada kuasa tinggi ada kuasa rendah. Dulu minyak RON 92 yang minyaknya berwarna merah tu taukeh mesin rumput saja yang pakai , tapi sekarang minyak tu dah tak dikeluarkan lagi.

Ada orang kata RON tu maknanya Rosmah Najib 95 dan Rosmah Najib 97...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan