Khamis, 3 September 2009

Kami Tak Mau Kuil Dan Kami Menentang Demo Kepala Lembu

Sewaktu aku lalu di dalam Seksyen 23, Shah Alam contengan yang mengutuk dengan maki hamun telah dipadam tapi di bulatan berdekatan Seksyen 24 masih ada contengan yang di tulis pada paip air dengan perkataan 'Rodziah- Khalid Pengkhianat Bangsa'.

Aku bertanya kepada Pengerusi Surau Seksyen 23 apa pendapat beliau tentang rancangan pemindahan kuil ke tapak baru di seksyen 23. Kata Ustaz tu- " Kami tidak setuju dengan perpindahan kuil itu ke seksyen 23 ini kerana berdekatan dengan Surau kami. Kami juga tidak setuju dengan demo haram yang mengheret kepala lembu ke pintu pagar Bangunan SUK Selangor. Ini bertentangan dengan ajaran Islam apabila kita menghina agama orang lain. Kami juga telah buat bantahan kepada MB Selangor dan juga adakan pertemuan dengan Sami Hindu untuk nyatakan pendirian kami."

Ustaz itu juga menjelaskan hanya 7-8 orang saja penduduk Seksyen 23 yang sertai demo kepala lembu , selebihnya orang luar. Orang luar itu sudah dikenal pasti ialah adik kepada orang kuat Umno Shah Alam. Dulu mereka ni adalah pemaju ataupun kontraktor yang buat projek perumahan di Seksyen 23. Orang Shah alam semua tahu siapa yang buat projek perumahan di Seksyen 23.

Kata Ustaz tu lagi akhir perbualan "Pengkhianat Bangsa Masuk Syurga, Pengkhianat Agama Masuk Neraka' dalam maksudnya itu

2 ulasan:

  1. Sudah la engkau. Melalut tahap bengap dah. Salah org nampak terang bulan jer...salah sendiri...sori. Nak sekat zakat utk guna kt orang kafir pun tak boleh nak tegur. Nak larang jualan arak? Hahahahaha....sekadar melepas kentut di tangga jer PAS.

    7 ke 8 ke...apa peduli? Habis tu...yang kene ISA dalam 12 org jer...tapi yg pegi tunjuk perasaan lagi 20,000 tu sape? Poooodah.

    Sebabnya kau org ni dah mcm lembu...dah kene cucuk....oh yea...yang kau nampak org UMNo jer la...org PKr kau tk nampak masa tu? Buta hati kau ni...hishhhh.

    Orang kafir nak sgt suruh masuk PAs...sesama Islam...belum cerita lagi syarat2...dah pi jahanam...x masuk syurga...apa la.

    kau ingat menang PRu13...dapat ke hudud tu terlaksana...sorrylah. Berangan jer lah. Masa tu mcm2 ulama PAs kau akan kuar hukum2 tetiba jer boleh pulak tangguh hudud tu. Hahahahahahaha.....macam2 ada.

    Tak apa lah....lain kali suluh2 lah muka kau tu...takut2 misai kau tu dah tak merah.

    BalasPadam
  2. Kata bloger Penjual Ubat;

    PAS menang di Permatang Pasir. Bertempat di Markas Besar PAS bagi Pilihanraya Kecil N 11 semalam berlangsung ceramah kemenangan bagi pilihanraya kecil tersebut. Beberapa orang pemimpin Pakatan Rakyat telah diberi peluang berucap meraikan kemenangan tersebut dihadapan ribuan penyokong dan pengundi Permatang Pasir.

    Ramai yang merungut apabila mendengar ucapan Pengarah Pilihanraya PAS Dato’ Mahfuz Omar bagi pilihanraya kecil tersebut yang mengatakan beliau meminta maaf kepada sahabat baiknya, Ketua Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Dato’ Zahid Hamidi diatas kekalahan BN didalam pilihanraya kecil tersebut, malah rungutan mengenai perkara tersebut juga terdengar datang dari seorang ADUN Pulau Pinang yang turut berada didalam majlis tersebut.

    Orang ramai diperingkat bawahan selama ini berjuang menentang UMNO BN habis-habisan, Dato’ Mahfuz Omar pula boleh mengaku seorang pemimpin UMNO BN sahabat baik beliau, ini merupakan suatu perkara yang amat dikesalkan.

    Mahfuz Zahid abang adik kata Azizan.

    BalasPadam