Jumaat, 11 September 2009

5 Ancaman Utama Kepada Umat Islam- Ann Wan Seng

Ann Wan Seng dalam tazkirah ramadhannya menyatakan jangan jadikan dunia sebagai keutamaan. Jangan jadikan dunia untuk rebut kekayaan. Jangan jadikan dunia untuk menipu orang. Dunia hanyalah jambatan untuk menuju akhirat

Ann Wan Seng menjelaskan ada 5 ancaman besar yang dihadapi umat Islam:

1- Golongan Munafik yang kerjanya menjahanamkan umat Islam

2-Golongan yang fasik. Mereka tahu hukum-hakam agama tapi banyak melakukan dosa kecil dan besar kepada Allah Taala.

3-Golongan yang zalim .Mereka menzalimi umat Islam. Tidak menjadikan hukum Islam sebagai hukum tertinggi dalam pemerintahan.

4-Golongan yang murtad. Mereka keluar daripada agama Islam. Menganut agama Buddha, Hindu , Kristian dan menjadi orang yang tidak beragama (Atheis)

5-Orang- orang kafir yang memerangi islam (Kafir Harbi) seperti Yahudi dan Nasrani. Manakala kafir Zimmi adalah orang2 kafir yang tidak memerangi Islam. kita jangan memusuhi kafir Zimmi jadikan mereka sebagai kawan untuk berdakwah kepada mereka tentang kebenaran Islam.

Ann Wan Seng juga hairan kenapa anak-anak muda Melayu yang dilahirkan sebagai orang yang beragama Islam boleh terjebak dengan kumpulan 'blackmetal' yang memuja Syaitan, pijak Al-Quran dan kencing diatas al-Quran dalam majlis yang mereka adakan.

Beliau juga menjelaskan Islam telah datang ke negeri China sejak 1400 tahun yang lalu sedangkan Islam di Asia tenggara dan Nusantara hanya di sekitar 700 tahun yang lalu. Jadi siapa sebenarnya yang jadi 'muallaf'? Jumlah umat Islam di China 10 kali ganda daripada jumlah umat Islam di Malaysia.

Wallah hu a'lam

2 ulasan:

  1. Woit, kawan hangpa ini ancaman utama kerajaan selangor. Ronnie belanja lebih teruk wang rakyat dari umnobn.
    SHAH ALAM: Selangor state executive councillor Ronnie Liu is expected to be grilled by the state Select Committee for Competency, Accountability and Transparency (Selcat) for finishing the entire allocation of RM600,000 for his Pandamaran constituency within seven months.

    He has also used up about RM800,000 of the RM1mil allocated for Sungai Pelek and Sungai Panjang constituencies which are under his care.

    BalasPadam
  2. UMNO lagi dahsyat. januari - mac 2008 jer abis sampai 500K pastu kempen PRU 12 pakai duit kerajaan. HANCUR UMNO !!!

    BalasPadam