Selasa, 29 September 2009

Calon Politik Wang Pilihan Umno di Bagan Pinang

Tun Mahathir tentu kecewa dengan keputusan yang diumumkan Timbalan Presiden Umno yang yang memilih Tan Sri Isa Samad sebagai calon Umno-Bn untuk prk Bagan Pinang. Tun Mahathir menentang keras sebelum ini kehendak akar umbi Umno yang mahukan Isa Samad yang juga Ketua Umno Bahagian Telok Kemang jadi calon Umno di Bgana Pinang.

Apa boleh buat salakan dan jeritan Mahathir dah tak laku lagi , hanya Berahim Ali pakar lompat tu saja yang agung-agungkan Mahathir dan Mahathir pula puji sampai kelangit akan Si Berahim Ali yang kutuk dan hina TGNA.

Mahathir benci akan Isa Samad jadi calon di Bagan Pinang kerana Isa Samad dituduh bersalah oleh Lembaga Disiplin Umno kerana amalkan politik wang untuk bertanding jawatan Naib Presiden Umno yang lalu. Isa menang Naib Presiden tapi dibatalkan kemenangannya pada pemilihan 2004-2007. Digantung selama 6 tahun oleh Lembaga Disiplin Umno.

Dengan undi pos mencecah 4600 undi mungkin Umno akan menang selesa , tapi sebelum wisel penamat bunyi kita kena lawan , janji kita lawan atas nama benci perasuah, benci ketidak adilan dalam undi Pos dan bencikan Isa Samad yang dituduh sebagai perasuah dan pengamal politik wang untuk menang!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan