Khamis, 24 Disember 2009

Tegur Salah Tak Tegur Pun Salah

Nik Amalina meluahkan segala-galanya apabila di tuduh buka pekung parti oleh Ustaz Idris Ahmad Ketua Penerangan Pas Pusat dalam isu suaminya Ariffahmi yang jadi isu dalam Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Ya la tak bela suami sendiri, buruk baik suami beliau, tapi adakah pandangan Ustaz Idris itu salah?Apakah pandangan Amalina juga tak betul? Mungkis Ustaz Idris tegur Amalina kerana babitkan Pas bukan atas dasar individu. Teguq salah tak teguq pun salah semua jadi serba salah..Kata Amalina;

“Saya yang dikatakan membuka pekung parti agak menerima asakan terbuka daripada pelbagai pihak.

“Sejauh mana sebenarnya saya membuka pekung parti? Itulah yang saya cuba nilaikan. Berpadanankah dengan asakan yang saya terima?” kata anak kesembilan daripada 10 adik-beradik ini.

Nik Amalina merupakan anak kedua Nik Aziz mempertahankan Menteri Besar itu dalam siri kontroversi yang menimpanya menerusi tulisan blog.

Isnin lalu, ketua penerangan PAS Idris Ahmad menggesa Nik Amalina tidak seharusnya “membuka pekung di dada” dengan mendedahkan isu-isu melibatkan kepentingan parti di blog peribadi anak menteri besar itu.

“Banyak perkara yang melibatkan hal dalaman tidak bolehlah diceritakan kepada semua orang sebab akan jadi seperti membuka pekung di dada,” kata Idris.-Malaysian Insider. Baca Lagi


Berkaitan- Anak MB Kelantan 'tidak tahu etika berjemaah'-malaysiakini

1 ulasan:

  1. Perempuan Melayu jika bergaduh tarik rambut dan selak kain. kah kah kah

    BalasPadam