Sabtu, 26 Disember 2009

Enjin Jet Hilang: Satu, Dua ,Tiga Atau Empat Apa Nak Kira

Apa nak dikisahkah berapa biji ketulan enjin jet pesawat pejuang hilang kerana rakyat Malaysia hanya mampu riuh dalam media dan kedai kopi saja lepas sebulan dua semunya dah jadi senyap . Tidak ada sebarang tunjuk perasaan untuk kecam segala kejahatan dan penyelewengan akibat pengkhianatan harta negara dan rakyat dalam kes tersebut.Kemarahan rakyat Malaysia hanya sekejap saja bila timbul pula lain isu penyelewengan pemerintah Umno-Bn.

Nilai enjin jet pesawat F-5E yang hilang itu sebiji berharga RM50 Juta. Lepas tu bertukar jadi dua pula yang hilang. Dah jadi RM100 Juta belum kira lain-lain peralatan tentera yang juga turut hilang bersama -sama dengan enjin jet pesawat penjuang itu.Pemimpin Pakatan rakyat pula sedang bertarung sesama pemimpin dalam parti sendiri akibat segala kekusutan dan mehnah yang bersilih ganti sebab itu tak sempat nak ajak rakyat bangun untuk menunjukkkan bantahan terhadap isu enjin jet pesawat yang hilang.

Dalam berita Malaysian Insider memetik ucapan seorang ahli Parlimen Pakatan Rakyat seperti berikut;

Kekhuatiran ini ditimbulkan oleh Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) dengan mengambil kira beberapa perkembangan semasa.

"Mula-mula kata satu, kemudian dua... jadi apakah benar apa yang saya dengar kemungkinan yang hilang sebenarnya empat enjin?" kata beliau.

Azan mendakwa maklumat awal yang diterima menunjukkan kemungkinan jumlah enjin yang hilang, yang bilangannya hanya dua setakat ini, kemungkinan sudah sampai empat.

"Saya difahamkan kemungkinan empat enjin yang hilang, bukannya dua. Tetapi saya belum menerima bukti yang kukuh... berdasarkan maklumat diterima oleh saya, mungkin empat enjin sudah hilang.

"Saya berharap pihak berkuasa dapat memberikan laporan lengkap kepada umum mengenai isu ini... menjelaskan kepada umum keadaan sebenar," kata beliau kepada The Malaysian Insider.-Isu Jet TUDM Hilang Mungkin Empat?

Tok Guru Nik Aziz mengulas isu enjin jet TUDM yang hilang itu berkata;

“Orang yang terlibat bukan saja berdosa dengan Tuhan, tapi berdosa juga dengan rakyat. Kalau rakyat Malaysia ini ada seramai 30 juta, maka orang itu berdosa dengan 30 juta rakyat.

“Sebab enjin itu adalah hak kerajaan dan bila sebut kerajaan ia termasuk lah semua rakyat,” Baca di sini

Umno-bn memang pandai bab curi harta negara dan rakyat. Tapi masih ramai yang tak buka mata dan otak mereka untuk melawan kejahatan BN dengan menolak mereka dalam pilihanraya.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan