Isnin, 28 Disember 2009

Hasan Ali Dukacita

Tuan Ibrahim Tuan Man , Naib Presiden Pas berkata 'golongan pemisah' yang berdemo minta Pas bercerai dengan 'adik-beradiknya ' dalam Pakatan Rakyat tu bukan orang Pas.Mereka tu bukan ahli Pas kalau orang Pas dah kena tindakan disiplin dah.

"Jika benar mereka anggota Pas sudah tentu mereka akan diheret kepada jawatankuasa disiplin parti tetapi kita telah menyiasat termasuk jurucakapnya dan didapati mereka bukan ahli kita," katanya kepada pemberita selepas Majlis Ijtimak Ulamak Muda Negeri Kelantan di sini Isnin.-Bernama. Di sini

Penunjuk perasaan tu pula kata mereka adalah pengundi dan penyokong Pas. Semua orang boleh mengaku anggotai mana-mana pertubuhan untuk halalkan apa yang mereka buat. Kalau betoi mereka pengundi Pas macam mana tapi bukan ahli Pas cuma pangkah Pas masa undi pru-12 yang lalu.Sama juga yang jadi tukang bodek dan tukang kipas masa Umno-bn perintah Selangor dulu bila dah kalah pakat-pakat mengaku jadi ahli Parti Keadilan mana tau kot-kot projek yang lebih-lebih boleh juga tempias kat depa daripada tak dapat langsung. Nak ngaku orang Pas ,orang Pas kenal mereka ,jadi ngaku la orang Keadilan tak la berapa orang perasan sangat.

PJ Pas Selangor Dato' Hasan Ali yang juga Exco di Selangor pula dukacita dan kecewa kerana dituduh nak keluar daripada Pakatan Rakyat.Beritanya begini daripada TVSelangor.com;

Persuruhjaya Pas Selangor Datuk Dr Hasan Ali melahirkan dukacita dengan spekulasi pihak tertentu yang mendakwa beliau akan meninggalkan Pakatan Rakyat.

Menyifatkan dakwaan itu sebahagian dari kempen fitnah, pensyarah itu berkata beliau dan gerakan Islam terbesar negara itu komited kepada Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan