Isnin, 28 Disember 2009

Demontrasi Makan Suap ?


PM Najib yang juga Pengerusi Perhubungan Umno Selangor pernah berjanji dan berazam untuk tawan balik negeri Selangor daripada terus dikuasai Pakatan Rakyat. Ini kerana Selangor negeri kaya, banyak hasil pelaburan dan kaya dengan sektor industri perkilangan yang tidak boleh dilawan oleh lain -lain negeri.(Gambar di atas daripada malaysiakini)

Umno-bn merasa menyesal, sugul,kecewa dan macam orang hilang akal bila Pakatan Rakyat ambil alih negeri Selangor dalam pru-12 yang lalu.Tidak hairanlah macam-macam isu yang libatkan politik muncul di Selangor sepanjang tahun 2009 seperti Demo Kepala Lembu, MB Selangor dan Exco Selangor kena maki hamun dengan Persatuan Penduduk Seksyen 23 dalam sesi dialog isu Kuil, dan juga timbul gerakan Melayu -Islam untuk selamatkan orang Melayu yang kononnya dah tak ada apa-apa dah bila Pakatan Rakyat berkuasa di Selangor.

Harus diingat Umno yang ada pada hari ini bukannnya Umno yang perjuangkan Melayu lagi, Umno yang ada sekarang ini Umno yang kecewa kerana kalah dan mereka sedang berusaha dan berjuang untuk dapatkan balik segala kekayaan yang mereka miliki selama jadi kerajaan di Selangor 51 tahun yang dulu.Sebab tu mereka pulun siang malam atur strategi untuk tawan balik Selangor dalam genggaman Umno-bn.Umno sedar jika mereka tidak dapat tawan balik Selangor dalam pru-13 akan datang nasib Umno di Selangor akan terus malang.

Tak terfikirkah kita adakah pemimpin Umno dan bekas Exco -Exco Umno-bn yang berkuasa di Selangor hidup miskin? Tak ada. Mereka kaya raya yang jadi tak keruan ialah yang berada di sekeliling mereka kerana upah dah berkurangan malah terpaksa cari kerja lain nak sara hidup sebab dah jadi pembangkang.Semua projek mereka sapu . Adakah Khir Toyo , Rahman Palil dan rakan-rakan mereka jadi miskin sebab tak berkuasa di Selangor?

Demontrasi tak salah tapi kalau yang demo atas nama Melayu-Islam sebab kata hak Melayu-Islam dah tergugat, turun buat bantahan kerana makan suap, kerana diupah itu Islam ajar ka?Ikhlas ka mereka perjuang Melayu -Islam?

Kata Mustafa Ali dalam harakahdaily;


"Saya telah arahkan setiausaha perhubungan PAS Selangor untuk buat siasatan penuh siapakah dibelakang demo ini," katanya ketika dihubungi Harakahdaily lewat petang tadi.

Beliau juga diminta mengulas sama ada kumpulan yang menggelarkan diri mereka Gerakan penyokong dan pengundi PAS itu benar-benar dari PAS atau tajaan pihak tertentu.

Menurutnya,maklumat awal yang diperolehi mendapati tiada ahli atau mana-mana unit serta cawangan PAS terlibat dalam himpunan tersebut.

"Maklumat awal saya diberitahu tidak seorang pun ahli PAS, atau mana-mana unit atau cawangan PAS terlibat dalm demo ini," katanya lagi.Baca di sini

Naib Presiden Pas Sallahudin Ayob berkata ;

"Saya tidak kenal pun mereka. Kumpulan itu bukan di bawah kita (PAS) dan ini semua fitnah," -malaysiakini/bernama- baca di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan