Jumaat, 25 Disember 2009

Isu Pas Selangor: Dok Kerja Tunda Lama-Lama Jadi Ikan Pekasam

Isu Pas Selangor nampaknya belum ada sebarang keputusan muktamad apa jenis tindakan yang akan dikenakan ke atas PJ Pas Selangor Dato' Hasan Ali termasuk ke atas Ahli Parlimen Shah Alam, Hj Khalid Samad yang disiasat Jawatankuasa Disiplin Pas Pusat.

Sebelumnya Naib Presiden Pas Tuan Ibrahim Tuan Man yang juga Pengerusi Jawatan Kuasa Disiplin Pas berkata keputusan akan dibuat setelah beliau balik tunai Haji. Dah balik buat Haji pun keputusan belum ada. Lepas seminggu ke seminggu tak ada juga keputusan.Ramai ahli dan penyokong Pas tertunggu-tunggu bila keputusan muktamad nak dikeluarkan.

Kata seorang 'Sifu' dalam dunia blogger- "Kalau dah semua bukti kukuh dah ada awat tak umum?Dok tunggu lama-lama buat apa. Lama-lama jadi ikan pekasam."

Kalau anak bulan dah nampak wajib puasa . Buat pengumuman semua orang wajib posa. Kalau tak posa berdosa hukumnya. Tu yang aku tau la- wallahu a'lam

Dalam berita Malaysian Insider melaporkan sebagai berikut;

Pengerusi jawatankuasa disiplin Tuan Ibrahim Tuan Man memberitahu The Malaysian Insider, walaupun mereka, yang bertemu malam kelmarin berpuas hati dengan laporan bertulis kedua-dua Hasan dan Khalid. tetapi memerlukan penjelasan lanjut.

“Kami berpuas hati dengan penjelasan bertulis diberikan oleh mereka. Kami mendapati adanya kes terhadap mereka.

“Jadi, kami memutuskan untuk memanggil mereka supaya memberi penjelasan lisan berhubung beberapa aspek,” tambah beliau ketika dihubungi.

Bagaimanapun beliau tidak menyatakan aspek yang memerlukan penjelasan lanjut.

Tanggal 7 dan 9 Jan telah ditetapkan untuk memanggil mereka menghadap anggota jawatankuasa disiplin, kata Tuan Ibrahim yang juga salah seorang naib presiden PAS.

“Kami sudah pun menghubungi Khalid dan beliau telah bersetuju untuk bekerjasama dengan kami dan akan menemui jawatankuasa pada 7 Jan. Beliau sudah pun bersetuju untuk menemui kami,” ujar beliau.

“Bagaimanapun belum ada tarikh persetujuan daripada Datuk Hasan dan sekretariat akan berhubung dengan Datuk Hasan untuk membolehkan beliau menemui kami,” katanya. Baca semua di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan