Selasa, 22 Disember 2009

Apabila Seseorang Jejas Imej Parti, Beliau Patut Berundur

Malaysiakini melaporkan;

Ketua penerangan Pemuda PAS Kelantan - yang tegas mendesak pengunduran segera menantu Datuk Nik Aziz Nik Mat sebagai peneraju Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) - dijangka meletakkan semua jawatannya dalam parti hari ini.

Dr Rosli Allani Abd Kader, yang dipaksa berpisah dengan isteri keduanya semalam, bagaimanapun tidak berbuat demikian kerana kegagalan mesyuarat Pemuda PAS negeri berhubung peletakan jawatan ketua pegawai eksekutif PMBK, Abdul Ariffahmi Ab Rahman.

Sebaliknya beliau ingin berundur dengan alasan tidak mahu keputusan Mahkamah Tinggi Syariah Kota Bharu itu menjejaskan imej PAS.

Menurut sumber, beliau juga mahu memberikan isyarat kepada Abdul Ariffahmi, juga seorang exco Pemuda PAS Kelantan, supaya melakukan perkara yang sama.

"Apabila seseorang menjejaskan imej parti, beliau patut berundur," kata sumber dewan itu kepada Malaysiakini pagi ini.

Dr Rosli dijadual mengadakan sidang akhbar pada jam 1 tengah hari ini di sebuah hotel di Kota Bharu bagi mengumumkan hasratnya itu.

Beliau mendapat perintah mufarakah (berpisah sementara) dengan isterinya Ilyana Mohd Noor kerana perkahwinannya pada Disember tahun lalu diragui oleh bapa mertuanya.-malaysiakini

1 ulasan: