Khamis, 3 Mac 2011

MCA Perkuda Umno Macam Durian Longgok Saja

Umno dakwa Pas kuda tunggangan DAP kononnya Pas berpakat dengan parti Cina yang anti Melayu dan Islam.Berapa banyak dah DAP tipu Melayu dan Pas tidak ada sebarang bukti cuma cakap-cakap kosong Umno untuk perdayakan orang Melayu supaya terus menyokong Umno untuk terus berkuasa perintah Malaysia.

Siapa yang tibai Tanah Rezab Melayu(TRM) hingga tinggal sekangkang kera? Adakah kerja DAP? Sewaktu British serah kemerdekaan negara pada tahun 1957 tanah rezab Melayu berjumlah 3 juta hektar.Pada tahun 1995 tanah rezab Melayu tinggal 1.7 juta hektar.Tanah rezab Melayu telah hilang sebanyak 1.3 juta hektar akibat kerakusan Umno-BN tibai hak bangsa sendiri untuk dikendurikan dengan kroninya dalam BN.

Perlembagaan Malaysia artikel 67 telah menetapkan sebanyak mana TRM yang telah dilupuskan untuk apa-apa tujuan hendaklah diganti oleh mana-mana pihak yang telah melupuskan tanah tersebut.

Siapa yang serahkan 300 ekar tanah rezab Melayu di Pulau Redang kepada taukeh judi?Siapa yang bagi 3300 ekar tanah gunung di Pahang untuk dijadikan tempat berjudi dan pusat peranginan kepada taukeh judi?

Bila dibaca laporan bekas Menteri Pengangkutan Tan Sri Chan Kong Choy (MCA) didakwa tipu Pak Lah bekas PM dalam skandal PKFZ yang menyebakan negara alami kerugian RM12.5 Bilion menggambarkan bahawa kaki-kaki penipu ni telah berjaya perkudakan pemimpin Umno macam durian murah jual kira longgok saja ..10 bji RM10 ..tak ada harga..malunya jadi bangsa Melayu Umno yang diperkudakan ..nampak hebat dan gah tapi tak ada nilai.

Sebelumnya bekas Preiden MCA Tun Dr Ling Liong Sik didakwa menipu jemaah menteri zaman Tun Mahatthir juga dalam skandal projek pembangunan PKFZ dalam isu pembelian tanah.Menurut fakta kes seperti berikut;

Mengikut kertas pertuduhan, Ling didakwa menipu kerajaan antara 25 September 2002 dan 6 November 2002 di Tingkat 4, Pejabat Perdana Menteri di sini iaitu dengan memperdayakan Kabinet untuk memberikan persetujuan pembelian tanah di Pulau Indah untuk projek mega “distribution hub” di Pelabuhan Klang mengikut terma-terma yang dipersetujui antara Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB) dengan Lembaga Pelabuhan Klang yang antara lainnya luas tanah ialah 999.5 ekar atau 43,538,200 kaki persegi, kadar pembelian tanah adalah sebanyak RM25 satu kaki persegi menjadikan jumlah pembelian sebanyak RM1,088,455,000.00 dan tempoh pembayaran balik berdasarkan kaedah “bayaran tertangguh” selama 15 tahun dengan kadar faedah sebanyak 7.5 peratus setahun (jumlah RM720,014,600), dengan curangnya menyembunyikan fakta bahawa penilaian Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta, Kementerian Kewangan ke atas tanah tersebut pada kadar RM25 satu kaki persegi bagi tempoh bayaran balik 10 tahun atau RM25.82 satu kaki persegi bagi tempoh bayaran balik 15 tahun, adalah termasuk kupon/ faedah yang boleh dikenakan untuk tempoh bayaran balik tersebut.

Dengan demikian telah dengan sengaja mendorong Jemaaah Menteri untuk memberikan persetujuan kepada pembelian tanah tersebut yang mana Jemaah Menteri tidak akan memberikan persetujuan sekiranya fakta tersebut dimaklumkan kepada Jemaah Menteri.Baca di sini.

Sudah dua mantan PM kena kencing dengan MCA , selepas ini PM Najib pula akan jadi mangsa.Samada mereka bersekongkol atau kena tipu dengan MCA hanya Allah SWT yang tahu.Kepada NGO2 Melayu yang gah dah hebat perjuangkan ketuanan Melayu hang pa pikirlah sendiri siapa yang koyak rabakkan bangsa Melayu, hak Melayu.Harapkan Umno perjuangkan Melayu lama-lama kita bangsa Melayu tinggal bulu ja..!

Berkaitan;
MCA bukan parti penipu, kata Chua-Malaysiakini
Tipu:Bukti umno jadi kuda tunggangan MCA-Harakahdaily
Perbezaan kerjasama Pas dengan PR dan kerjasama Umno dengan BN-Ustaz Idris Ketua Penerangan Pas Pusat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan