Rabu, 30 Mac 2011

Kesian Ketua Pemuda Pas

Saya tak mau nak komen banyak-banyak tentang kenyataan Ketua Pemuda Pas Pusat Ustaz Nasrudin Hasan At Tantawi mengenai laporan The Malaysianinsider yang melaporkan;

Pemuda Pas sedia terima Arman Azha jika sedia tinggalkan Perkasa;

Ketua Pemuda PAS Nasrudin Hassan at-Tantawi bersedia untuk “menerima” bekas ketua Wira Perkasa Arman Azha Abu Hanifah menyertai partinya jika beliau sanggup meninggalkan pertubuhan bukan kerajaan membela hak orang Melayu itu.

Semalam, Arman Azha yang juga Ketua Penerangan Pemuda Umno Petaling Jaya Utara melepaskan jawatan tersebut yang disandangnya sejak awal 2009 kerana mahu aktif dalam politik.

Menurut Arman Azha, tindakan beliau melepaskan jawatan itu tiada kaitan dengan desakan atau masalah dengan kepimpinan dalam Perkasa yang diterajui Datuk Ibrahim Ali.

“Saya cuba menghubungi beliau (Arman Azha) tapi tidak dapat sebab kita nak tahu apa asas beliau meletakkan jawatan itu, apa yang saya tahu beliau mahu terlibat aktif dalam politik dan sekarang beliau adalah ahli Umno.

“Saya nak tahu sama ada beliau mahu kekal (dalam Umno) atau akan sertai parti lain, sebab itu kita nak bincang dengan beliau dan kita bersedia untuk terima dan undang beliau dalam PAS dan Pakatan Rakyat,” kata Nasrudin.

Nasrudin berkata jika Arman Azha bersedia tinggalkan Perkasa dan Umno untuk sertai PAS dan Pakatan Rakyat, “saya mengalu-alukan.”

Bagaimanapun, jelas Nasrudin, pihaknya tidak akan memaksa Arman Azha untuk menyertai PAS dan keputusan itu harus dibuat dengan rela hati.

Beliau juga menafikan pernah mempelawa Arman Azha untuk menyertai PAS.

“Saya tidak pernah (pelawa), mungkin ada pihak lain tapi bukan saya dan saya difahamkan beliau ada menghadiri program ceramah kita (Pakatan Rakyat) di Stadium Melawati (Shah Alam) kelmarin dan mungkin beliau ada buat penilaian tersendiri.

“Kalau ikut slogan kita, ‘PAS Untuk Semua’ dan kita bersedia untuk menerima sesiapa sahaja termasuk Arman Azha,” katanya.

Ketika mengumumkan peletakan jawatan itu, Arman Azha juga mendedahkan beliau turut menerima pelawaan parti-parti politik termasuk Pakatan Rakyat.

Beliau bagaimanapun enggan memberitahu bila menerima pelawaan itu dan masih belum membuat keputusan mengenai perkara itu.

Jelas Nasrudin, beliau sedia menerima Arman Azha dalam parti Islam itu kerana bekas ketua Wira Perkasa itu merupakan seorang individu yang berprinsip dan rasional.

“Saya pernah kenali beliau dan pernah bersemuka... saya lihat beliau seorang yang boleh berfikir secara matang, terbuka dan rasional selain boleh dibawa berbincang dan mudah mesra.-Themalaysianinsider.

Bob Lokman dengan Bekas Ketua Wira Perkasa tu tak sama..kena beringat sikit la takut jadi macam Mat Bisul Kulim Bandar Baharu yang kini selesa sebagai Bebas mesra Umno selepas dipecat daripada PKR.Nasib baik dulu Pas zaman Almarhum Ustaz Fadhil Noor tak terpedaya dengan Zul Noordin dan beliau juga tak diterima Pas untuk jadi calon Pas dalam pru 12..kalau tidak nasib Pas akan sama macam PKR yang kena 'belasah' dengan Zul cukup-cukup.Zul juga kini aktif menyerang Pas dengan menggelar 'Pak Jenggoat' dalam blog beliau.

Ada yang kata ustaz Hasan Nasrudin pandai bagi kuliah agama tapi bila masuk bab politik tak berapa cerdik bila bercakap.Ada yang kata sampai dah peringkat kesian sangat-sangat bila ustaz Nasrudin bercakap bab politik.

Dalam politik ni macam -macam boleh jadi woo..hari ni berkelai esok berkawan, lusa berkawan tulat berkelai.Nak masuk nak ambik dok dalam parti kena ambik kira juga.Dulu ramai orang Umno pakat beremba masuk PKR bila dah menang pru 12 di lima negeri ngaku jadi ahli PKR pun ada dapat juga jadi Ketua Kampung.Lepas tu pakat meloroih sorang-sorang bila apa yang dihajat tak dapat lari masuk Umno balik. Hi hi

Moga Ustaz Nasrudin tak dimelugaikan oleh pemuda Pas macam pemuda Umno meluat sangat-sangat kat Khairy Jamaludin Ketua Pemuda Umno Malaysia.

2 ulasan:

  1. kp pas la ni bodoh bingai bab politik mcm pemuda yang dok pilih dia gak hahahha

    BalasPadam
  2. nak kata apa pun tak ketahuan... ni bukan pertama kali. nak kesian buat apa? tukaq je la dia ni...

    BalasPadam