Selasa, 1 Mac 2011

Demo anti Taib Mahmud di UK

Ini demontrasi tak ada gas pemedih mata, bom asap dan air gatal water cannon.Ini demontrasi aman tak ada polis maki hamun, tangkap dan lokap pendemontrasi.Kalau demo ni berlangsung di Sarawak dan Kuala Lumpur dah kena tangkap.

Ini negara maju bukan negara Dunia Ketiga ada kebebasan bersuara berhimpun secara aman.Polis Malaysia kena belajar dengan polis UK sebab undang-undang kat Malaysia pun guna undang-undang bekas negara penjajah ,British!

Lapor KeadilanDaily;

UNITED KINGDOM: Demontrasi aman mendesak Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud ‘Hentikan Rasuah Balak’, berlangsung di United Kingdom, dipercayai anjuran kumpulan pejuang hak pribumi Bruno Manser Fund (BMF).

Kira-kira 50 orang hari ini menyertainya termasuk Peter John Jaban, seorang Dayak Sarawak yang mengendalikan stesen radio bebas – Radio Free Sarawak.

Ia bertujuan membangkitkan dakwaan salah guna kuasa Taib Mahmud, khususnya berhubung dakwaan ‘jenayah alam sekitar’.Demontrasi sama juga dirancang di beberapa lokasi lain termasuk Ottawa, Kanada.Baca juga di sini.

Berkaitan;Taib Mahmud lebih kaya daripada Sultan Brunai-KeadilanDaily

1 ulasan:

  1. Ada baiknya masyarakat Dayak di Sarawak yang ditindas Taib keluar beramai-ramai memprotes segala penyalahgunaan kuasa dan rasuah oleh Taib.

    Taib sudah terlalu banyak melakukan dosa di bumi kenyalang dan sudah pasti tanah bertuah ini tidak akan menerima mayat Taib sekiranya beliau mati.

    BalasPadam