Sabtu, 9 Jun 2012

Bulan apa nak buat pilihanraya?Semua bulan tak selamat

Cuti-cuti sekolah ni balik kampung.Musim cuti sekolah ni besa la ada kenduri kahwin sampai 5-6 tempat dalam satu hari.Ni nak cerita kisah di tempat kenduri kahwin.Tajuk utama di tempat kenduri ialah kisah politik.Semua orang pakat lawat tanya ,“Bila nak pilihanraya,bulan apa?"
Macam-macam bulan depa pakat lawan teka tapi yang pasti tarikh pilihanraya umum ke 13 ada dalam kocek Rosmah dan Najib.Nampak gayanya semua bulan dah tak selamat bagi Najib yang kini berdepan dengan dakwaan terlibat dengan skandal jual beli kapal.selam Scorpene yang dibicarakan di mahkamah Perancis.
Kalau nak buat kenduri kahwin orang tunggu cuti sekolah tapi bila nak. tahu tarikh pru 13 semua tak tau bila.Apa yang pasti semua bulan dah tak selamat nak umum tarikh pru 13.

3 ulasan:

  1. Kalau susah2 sangat nak tentukan tarikh PRU13 saya cadangkan serahkan saja kuasa memerintah kepada Pakatan Rakyat.Tak payah ada pilihan raya, wang negara pun selamat. Rakyat pun happy.....Yang samun sana samun sini wang negara tu pun boleh rehat dalam penjara, makan free,tanggungjawab pun tak ada. Apa macam??

    BalasPadam
  2. keh keh keh (gelak style senyun kambeng dlm utusan pornews :)

    BalasPadam
  3. sbb bulan tu lambang pas. tu yg buat pening kepala bang jib tu.

    BalasPadam