Khamis, 28 Jun 2012

Pembunuh di Memali tak mau gantung ka?

Saya hadir demo Bersih 3.0 pada 28 April lalu bukan kerana penyokong Ambiga atau penyokong A.Samad Said.Malah tok guru pondok yang hebat-hebat juga hadir sama macam saya bukan kerana Ambiga atau Pak Samad Said.Semua yang hadir mahu supaya 8 tuntutan yang dibawa Bersih 2.0 ditunaikan pihak pemerintah regim UMno-BN.Bukan datang nak buat kacau di Dataran Merdeka ,bukan datang nak baling batu dan telor ayam kepada pihak polis jauh sekali untuk timbul huru-hara!

Adakah saya dan ratusan ribu yang hadir dalam demo Bersih 3.0 dianggap penderhaka hanya kerana minta regim Umno-bn tunaikan 8 tuntutan ini?
Ahli parlimen Sri Gading Mohamed Aziz dalam parlimen mintak supaya Pengerusi Bersama Bersih Ambiga dihatuhkan hukuman gantung sampai mati atas alasan menimbulkan kekacauan dan kononnya derhaka kepada Yang di Pertuan Agong.Kenapa ahli parlimen Sri Gading tu tak kata sama A.Samad Said yang juga pengerusi bersama Bersih 2.0 turut digantung?Kenapa jugak tak minta Hishamuddin Rais ajk Bersih turut digantung?Umno menunjukkan sikap rasis terhadap kaum lain tapi dalam masa yang sama minta simpati pengundi kaum India dan Cina supaya Undi BN supaya BN perintah Malaysia sampai kiamat.

Umno ingat semua undang-undang di negara ini berada dalam kocek baju mereka.Umno ingat apabila pemimpin mereka cakap semua kena ikut dan buat.Umno ingat polis,badan kehakiman mereka yang punya bila cakap semua jadi undang-undang.Kepala butuh hang pa!

Kalau semua rakyat tuntut pilihanraya dibersihkan nak digantung sampai mati macam mana dengan  pembunuh umat Islam dan bangsa Melayu di Memali yang lawan ISA pada 19 November 1985?.Tak mau gantung ka sampai mati?Gantung sampai mati juga jadikan warga asing sebagai rakyat Malaysia untuk jadi pengundi.Gantung juga yang kata menatang kepada Raja.Ni hanya kerana pertikai no plate WWW1 bukan main lagi terloncat-loncat kata derhaka kepada raja.Yang jual tanah rezab Melayu tak ada sapa pulak yang rasa sedih.Yang rembat saham bumiputera RM52 bilion semua buat pekak badak..Tak ada rasa apa pun.

Marilah kita berdoa supaya regim zalim Umno-Bn ini tumbang dalam pru 13 akan datang.Berubahlah wahai orang Melayu .Seluruh dunia kini bangun lawan regim zalim takkan kita hanya tengok dan lihat tidak mau lakukan perubahan.

Terbukti bahawa apa yang dicakap adalah benar bahawa MyKad ada tarikh luput.Hanya kad pengenalan jenis MyKas mempunyai tarikh luput -M'insider.Baca juga Apa pendirian bersih daftar pemilih (Harakahdaily)

2 ulasan:

  1. umno ingat malaysia dia yang punya..ummno ingat putrajaya dia yang punya...fuck u!
    lihat, kita tggu detik terakhir itu ..kita bongkar segala tipu helah bila depa tumbang..tunggulah wahai pengkhianat!

    BalasPadam
  2. mulut dia mmg mcm longkang..nanti kt sri gading kalah la dia.org sana pun x suka dia.mulut jahat.jd yb tu profesional la sikit.ckp guna akal waras..nk cr publisiti.tengok je PRU 13 ni...

    BalasPadam