Rabu, 21 Julai 2010

PM Najib kata rakyat tak meluat kat Umno, betoika?

Malaysian Insider melaporkan Najib : Jangan Buat Andaian Rakyat Meluat Dengan Umno;

Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak menafikan rakyat sudah meluat dengan parti itu, sebaliknya menegaskan komponen utama Barisan Nasional (BN) tersebut mempunyai lebih daripada tiga juta ahli.

“Tak betul, tak betul (andaian meluat)... kita adalah parti yang terbesar mewakili orang Melayu, mempunyai 3.1 juta ahli,” kata beliau pada sidang media selepas mempengerusikan Majlis Tertinggi (MT) Umno petang ini.

Dengan menghalakan jari menandakan “1 Malaysia”, Najib berkata, “saya tidak terima anggapan itu (meluat).”

Sehubungan itu Perdana Menteri dan Pengerusi BN meminta jangan membuat andaian yang “bukan-bukan”.Baca lagi klik tajuk.

Betoika rakyat tak meluat dan menyampah dengan Umno? Kalau tak meluat dalam pru 2008 dua tahun lalu Umno-Bn sampai hilang 5 negeri lepas tu pusing pi pusing mai dapat balik satu negeri bila 3 adun PR di Perak lompat keluar parti Keadilan dan Dap.

Kalau tidak kerana buruk kelaku kenapa sampai boleh hilang 5 negeri? Adakah tsunami politik rakyat terhadap Umno - Bn akan berterusan dalam pru-13 akan datang?Sama-sama kita lihat nanti.

Kenapa pulak seminggu dua ini hanya perpaduan Melayu ditiupkan begitu kencang menggunakan Mufti pro Umno sebagai orang suruhan supaya Pas-Umno bersatu tidur sebantal dan satu katil? Makin dinafi semakin galak Tok Mufti nak satukan Umno-Pas hingga sanggup tidur atas tangga walaupun pintu ditutup rapat. Tok Mufti sanggup terkepit jari celah pintu asalkan Pas - Umno bersatu.

Kempen 'Umno Juara Rakyat' juga dah tenggelam kerana tiada sambutan .'Satu Malaysia' juga akan tenggelam macam Islam Hadhari jika rakyat terus tolak Umno-Bn dalam pru akan datang.

Berkaitan;
Lebih baik berpecah daripada derhaka kepada Allah
-harakahdaily
Khairy sedar Umno tiada masa depan lagi-Harakahdaily
KJ: Cukuplah Utusan, nampak macam kita terdesak-Malaysiakini
Najib didakwa terdesak guna ulama tekan, lemahkan Pas-Malaysian Insider
Umno ajar perpecahan, benci antara kaum-Harakahdaily

1 ulasan:

  1. suruh tok mufti tu perbetulkan akhlak dia tu dulu ye

    BalasPadam